اقتصادیپیشنهاد سردبیرمصاحبه

مشقات تولید کننده حلب و ایرانیت کوب گیلانی/ گرانی مواد اولیه گریبانگیر کسب و کارها شده است

آوای سبز: کسب و کار از مهمترین اصول زندگی در جامعه بشری است و امروزه کسب و کارهای متعددی درحال گسترش است یکی از این کارها حلب سازی و ایرانیت کوبی است.
ایرانیت ها صفحه های موج دار هستند که از آن ها برای پوشش سقف و همچنین دیوار کشی استفاده می شود. ایرانیت ها را از موادی مثل فایبرگلاس ها و پشم شیشه می سازند و از این پوشش های سقف به عنوان عایق صدا نیز استفاده می کنند. ایرانیت ها را در ابعاد متفاوت و وزن های گوناگونی می سازند. ایرانیت ها انواع مختلفی مانند سیمانی، ساده، موج دار، گالوانیزه، فایبرگلاس دارد.
ما در شمال بیشتر انواع سقف ویلا در شمال را از نوع سقف شیب‌دار داریم.
ممکن است برایتان سوال شود بهترین سقف برای خانه های شمالی کدام است؟
البته بستگی به هزینه شما دارد که می‌توان سقف‌ها را اولویت بندی کرد، سقف‌های معمول و عرف خانه های شمال بیشتر حلب و آندوویلاست، اما ارزان‌ترین پوشش سقف در شمال به حلب و ایرانیت نسبت داده می‌شود.
با توجه به اطلاعات فوق مطمئنا برای شما هم جذاب است که با یک سازنده حلب و ایرانیت کوب و یک تولید کننده از خطه گیلان و از شهر رانکوه شهرستان املش آشنا شوید.
در ادامه گفتگوی آوای سبز با این تولیدکننده و حلب ساز و ایرانیت کوب آشنا می شوید ؛
خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چند سالگی به این صنعت روی آوردید؟
* من سهراب درویژه هستم و از۱۳سالگی به این شغل روی آوردم و ۳۸سال سابقه کاری در رزومه خود دارم و مشوقم پدرم استاد مختار درویژه بود، هرکاری مواد اولیه ای دارد و من در این صنعت مواد اولیه را مدتی از رشت تهیه میکردم ولی اختلاف قیمتش با تهران زیاد بود این شد که در حال حاضر از تهران تهیه میکنم کمی هزینه ها خیلی بالا رفته ولی به اجبار و به صرفه تر، از تهران تهیه می کنیم، تمام ورقه های حلب مورد استفاده تولید داخلی است ، ورق های 050 ساخت امیرکبیرکاشان و بهترین نوع ورق که میتوان گفت در جهان بی نظیر است و ورق روغنی 050 که ساخت فولاد مبارکه اصفهان است که بهترین ورق روغنی است که برای ساخت بخاری هیزمی کاربرد دارد.
بفرمایید که تولیدی های شما به کجاها ارسال می شود؟
*کارهای من تا سلمان شهر مازندران و در داخل استان هم به رحیم آباد، کلاچای، املش، رودسر، اطاقور، سنگر، رشت و…ارسال می شوند.
آیا برای کارتان تبلیغاتی هم کردید؟
* سی سال قبل هر تبلیغی که کردیم همان است و الان هم از طریق کارت ویزیت تبلیغ میکنیم.
چند نفر اشتغالزایی داشته اید؟
* دو نفر همراه من کار می کنند که گنجایش به کارگیری ۵نفر را هم دارم اگر مورد حمایت مسئولین قرار بگیریم و اگر وام ۴درصد به ما داده شود میتوانیم ورق را بصورت عمده تهیه کنیم که ارزان هم به دست مشتری می رسد. ما درخواست وام از بانک های مختلف کردیم که وام ۱۸درصد به ما تعلق می گرفت که برای ما کمرشکن است.
آیا با نماینده شهر آقای صفری صحبتی داشته اید؟
* متاسفانه تاکنون امکان دیدار و صحبت با ایشان را نداشتم ولی تمایل دارم این اتفاق بیفتد و در خواستم هم این است که پیگیر وام با بهره کم  برای تمام تولیدکنندگان باشند الان ۲۰۰میلیون پول دستگاه است اگر شش ماه کار کنیم شش ماه کار نباشد سودی عاید ما نمی شود و پیک کار ما شش ماه دوم سال است.
سخنی با مسئولین استان گیلان بفرمایید؟
* اینکه قیمت اجناس پایین آورده شود تا هم مردم و هم ما راضی باشیم .
آدرس ؛گیلان /املش /شهر رانکوه/روبروی بخشداری /تلفن های تماس ؛۰۱۳۴۲۷۶۳۵۳۸و۰۹۱۱۳۴۵۶۳۴۲ به مدیریت :سهراب درویژه

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا