اقتصادیپیشنهاد سردبیرمصاحبه

مدیر گروه فنی مهندسی «دارک » شهرستان تالش خواستار جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص در پروژه های ساختمانی شد

آوای سبز : گروه فنی مهندسی دارک (DARC) از معدود واحدهای تخصصی فعال و خوشنام در زمینه طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی به شمار می ‌رود که از صفر تا صد پروژه های ساختمانی را در کوتاهترین زمان، اجرا می کند و تحویل می‌دهد.

مهندس مسعود فرهادی مدیر گروه فنی مهندسی دارک در مصاحبه اختصاصی با آوای سبز ضمن تشریح فعالیت و خدمات این مجموعه به بیان برخی مشکلات و موانع موجود پرداخت و به سوالات مطروحه پاسخ داد.

وی ابتدا با اشاره به خدمات و فعالیت ‌های متنوع گروه فنی مهندسی دارک اعلام کرد: طراحی نظارت و اجرای پروژه های مسکونی تجاری اداری رستوران و …. طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، نما و محوطه سازی، بازسازی و نوسازی ساختمان های قدیمی اجرای ساختمان با سازه LSF سرعت اجرای بالا در مقایسه با سازه های سنتی، انجام پروژه های ساختمانی از صفر تا صد، فروش جدیدترین متریال های ساختمان، اخذ مجوز ساختمانی نقشه برداری و تفکیک اراضی تهیه نقشه UTM و همچنین مشارکت در ساخت از جمله مهم ترین فعالیت ها و خدمات این مجموعه است.

 مدیر گروه فنی مهندسی دارک با بیان اینکه پروژه های ساختمانی را در کوتاه ‌ترین زمان از صفر تا صد اجرا می کنیم و تحویل می‌دهیم، خاطرنشان کرد: تمامی کارها را با همکاری و مشارکت در تیم مهندسی و متخصصین در همایش انجام می ‌دهیم، به بیان دیگر تیم متشکل از هفت یا هشت نیرو با تخصص های مختلف مانند مکانیک معماری عمران سازه و …. است که هر یک در حیطه تخصصی خود مجرب و کارآزموده و دارای طرح و ایده های نو و خلاقانه هستند.

مسعود فرهادی در همین زمینه از تمایل یک شرکت کانادایی برای همکاری با گروه فنی مهندسی دارک خبر داد و گفت: در حال حاضر با تیم تخصصی خود با آن شرکت کانادایی در زمینه ی اجرای پروژه های ساختمانی همکاری می کنیم.

وی در ادامه مشکلات پرداخت و حضور و فعالیت افراد غیر متخصص در پروژه های ساختمانی را از مهمترین مشکلات برشمرد و با ابراز تأسف از اینکه در حوزه ساختمان سازی مانند بسیاری حوزه‌ های دیگر بحث نظارت ضعیف است، تصریح کرد: این معضل به ویژه در سطح روستاها، بسیار پر رنگ است که دهیاران فاقد تخصص در اجرای پروژه های ساختمانی ورود کرده و با چیدمان های غیر اصولی و غیر استاندارد نوع و شکل کارها را کاملاً تغییر می دهند، این در حالی است که دهیاران مسئولیت و وظایف دیگری طبق قانون به عهده دارند و فاقد تخصص در صنعت ساختمان هستند.

مدیر گروه فنی مهندسی دارک همچنین فروش زمین های روستایی به افراد غیر بومی را با قیمت ‌های بسیار پایین مورد انتقاد قرار داد و گفت: از آنجایی که سطح درآمد اکثر روستا نشینان بسیار پایین است لذا ناچار به فروش زمین های خود به یک پنجم و یا یک چهارم قیمت واقعی به افراد غیر بومی شده و متعاقباً به عنوان کارگر برای خریدار زمین مشغول به کار می‌ شوند در حالی که خودشان قبلاً مالک بوده‌ اند.

 مهندس مسعود فرهادی افزود: توصیه جدی و موکد ما به دهیاران و شوراهای روستایی این است که مانع از فروش اراضی روستا به افراد غیر بومی شوند که پس از خرید عمدتاً به تغییر کاربری این اراضی مبادرت می ورزند و به موازین زیست محیطی طبیعت و بافت اصیل و زیبای روستایی خدشه وارد می ‌کنند.

وی با بیان اینکه در صورت بهره گیری صحیح و اصولی از منابع معدنی کشور و استان می‌ توان برای قشر های محروم روستایی، رفاه ایجاد کرد افزود: معضل ورود افراد غیر متخصص صرفاً به روستاها اختصاص ندارد بلکه در داخل شهرها نیز با این مشکل مواجه می‌ شویم کما اینکه یکسری افراد غیر متخصص در شهرداری ها از ارجاع پرونده های ساختمانی به واحدها و گروه ‌های مهندسی و متخصص ممانعت نموده و خود کار طراحی و اجرای این پروژه ها را عهده دار می شوند که نتیجه ی آن ساخت بناهای ناموزون با چیدمان های غیر استاندارد و غیر اصولی و مغایر با آیین نامه ها و ضوابط مهندسی و ساختمان سازی است، متاسفانه در بسیاری موارد شخص شهردار قادر به جلوگیری از چنین معضلی نیست.

مدیر گروه فنی مهندسی دارک در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان اعم از مدیریت شهری در شهرها و دهیاران و شوراها در سطح روستاها باید پروژه‌ها را به صورت عادلانه به گروه های فنی مهندسی مجرب و خوشنام که رزومه شفافی دارند واگذار نمایند و از ورود افراد و مجموعه های غیر تخصصی در عرصه ساختمان سازی به طور جدی ممانعت به عمل آورند.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا