اجتماعیمصاحبهمطالب ویژه

عضو شورای شهر رشت: نهضت جنگل میرزا کوچک خان، منشاء دینی و اعتقادی داشت

آوای سبز: فاطمه شیرزاد در گفتگو با آوای سبز ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهید میرزا کوچک خان جنگلی و یارانش و همچنین شهدای روحانی استان و شهر رشت گفت :11 آذر ماه سالروز شهادت مظلومانه میرزا کوچک خان جنگلی، فرزندی دیگر از این سرزمین به دست دشمنان اسلام است.

وی بامحکوم کردن ترور دانشمند هسته ای کشورمان شهید فخری زاده گفت: دشمنان آگاه باشند که فرزندان ایران زمین، همیشه پای انقلاب و نظام و کشورشان تا آخرین نفس خواهند ایستاد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه امروز دشمن و ایادی استکبار از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی بیمناک هستند، گفت: تاریخ پر افتخار کشورمان همواره یاد آور رشادت ها و دلیری های مردمانی عدالت خواه و دین‌دار بوده است.

شیرزاد با بیان اینکه نهضت جنگل میرزا کوچک خان منشاء دینی و اعتقادی داشته است افزود: از مهمترین مولفه های مبارزاتی میرزاکوچک خان جنگلی عدم سازش با بیگانگان و استکبار بود و ایشان در مقابل زیاده خواهی و تجاوزگری و توطئه های دشمنان محکم ایستادگی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ترویج اندیشه های والای اسلامی میرزا کوچک خان و تشریح ابعاد مختلف نهضت جنگل در جامعه امروز خصوصا نسل جوان ضروری است تصریح کرد: میرزا کوچک خان  در راه استقلال، دینداری و زیاده خواهی بیگانگان و سرافرازی اسلام و مردم ایران و گیلان به شهادت رسید و بی شک ایران اسلامی با تکیه بر تاریخ پرافتخارش و پرورش جوانانی غیور در تمامی عرصه های پیش رو با عنایت خداوند متعال پیروز و سربلند خواهد بود‌.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام. احسنت
    در روزگاری که تلاش می کنن ریشه نهضت جنگل رو غیر اسلامی جلوه بدهند، تذکر در مورد ریشه اسلامی و دینی این نهضت کاملا بجاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا