اجتماعی

عرضه کننده آجیل و خشکبار آستانه اشرفیه : کیفیت و قیمت محصولات اعتبار کار ماست

آوای سبز: امروزه بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها به رژیم غذایی سالم و طبیعی روی آورده‌اند. این مواد مغذی و پرخاصیت را می‌توان به وفور در مغزیجاتی همچون بادام زمینی، پسته، فندق و گردو یافت.
شهرستان آستانه اشرفیه، یکی از مهمترین مراکز تولید بادام زمینی است. رودخانه سپیدرود، از زمین های این شهرستان به دریای کاسپین می رسد و در مسیر خود آبرفتی را بجا می گذارد که بهترین خاک برای پرورش بادام زمینی است. برداشت بادام زمینی در مزارع آستانه اشرفیه از نیمه مرداد تا نیمه شهریورماه انجام می شود و کشاورزان، پیله های تر بادام زمینی را در حاشیه مزارع و یا بر آسفالت داغ خیابان پهن می کنند تا خشک شود.
بادام زمینی، بادام کوهی یا پسته شامی، گیاهی است که از آمریکای جنوبی به سایر نقاط دنیا رسیده است. بیش از ۱۰۰ سال از کشت بادام زمینی در آستانه اشرفیه می گذرد. ولی کسی نمی داند دقیقا چه زمانی و توسط چه کسی مقداری زیر زمینی بادام در خاک آستانه کشت شد.
در میان مغزیجات بادام زمینی خواص و فواید متعددی داشته و بسیار هم پرطرفدار است. این مغز خوشمزه با ترکیبات مقوی که دارد برای سلامتی هر یک از قسمت‌های بدن مفید است. پس اگر تاکنون علاقه‌ای به خوردن بادام زمینی نداشته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مصرف آن غافل نشوید.
همانطور که اشاره شد یکی از مناطقی که این آجیل خوشمزه به وفور یافت می شود در استان گیلان و شهرستان آستانه اشرفیه است .
فروشگاه بزرگ خدادادی با عرضه محصولات آجیل و خشکبار در سطح کشور در حال فعالیت است، بهترین کیفیت،قیمت مناسب،مدیریت قوی،خدمات ویژه مشتریان،ارسال فوری،گارانتی محصولات از جمله مزایای این فروشگاه در آستانه اشرفیه است.
به همین جهت نشریه سراسری آوای سبز گفتگویی با این عرضه کننده منصف در زمینه انواع آجیل و خشکبار داغ و تازه یعنی آقای حسین خدادادی انجام داده تا شما را با این حرفه بیشتر آشنا کند.

آوای سبز: لطفا خودتان را معرفی کنید ؟
خدادادی: حسین خدادادی و اصالتا لاهیجانی و حداقل چهل سال است که در این کار هستم. همیشه محصولات با کیفیت تهیه و توزیع کردیم ، از نظر کیفیت و مرغوبیت کالا خریداران نگران نیستند زیرا تماما گارانتی شده می باشد.

آوای سبز: در این کار چه میزان اشتغال زایی کردید و از ظرفیت کارتان بفرمایید؟
خدادادی: مغازه ای ۴۵متری دارم که بطور مستقیم یازده نفر و در زمینه فندق و بادام و پسته فعالیت و آنها را بوداده می کنیم و از آنجایی که بادام محصول بومی ما است و کار اصلی ما برشته کردن بادام است و عمده فروش در داخل مغازه است و گاهی هم برای تهران ارسال داریم.ما در فروشگاه آجیل و خشکبار خدادادی همیشه سعی داریم محصولات را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به دست مشتریان و همکاران برسانیم.

آوای سبز: علت گرانی این محصولات چیست؟
خدادادی: اصل گرانی از بالادست شروع می شود، با تغییر قیمت بنزین قیمت بازار دچار تغییر می شود، وقتی حقوق کارمندان ۲۵درصد اضافه می شود بازار ۳۰درصد افزایش قیمت دارد و به تناسب سود بانکها که بازاریان سرمایه در بانک قرار می دهند هرگونه تغییری بازار را دستخوش تحولات قرار می دهد و زنجیر وار قیمتها تحت تأثیر قرار می گیرند.

آوای سبز: برای مهار و کنترل نوسان قیمتها در فاصله های زمانی بسیار کوتاه چه پیشنهاد کلیدی برای مسئولان استانی و کشوری دارید؟
خدادادی: مسئولین استان با فرستادن مامورین تعزیرات بصورت متعدد می توانند جلوی فروش اقلام به قیمت های مختلف را بگیرند زیرا اختلاف قیمتها در بازار با اصل قیمت گاهی به یک و نیم برابر می رسد که مامورین تعزیرات با حضور حداکثری در کف بازار می توانند جلوی این افزایش قیمت‌های کذایی را بگیرند.

آوای سبز: شما فرمودید که سود در کارتان بصورت سه تا چهار درصد است، توضیح بفرمایید .
خدادادی: محصولاتی که عرضه می شود سه تا پنج درصد سود دارد که جوابگوی حقوق کارکنان هم نمی شود. در واقع بازار دست ما نیست و بصورت زنجیره است خرید انواع خشکبار و حتی بادام را هم خریداری می کنیم. سال گذشته بادام را به قیمت کیلویی ۱۵تا ۱۷تومان خریداری می کردیم ولی امسال همان کیفیت را بین ۳۲تا ۳۷تومان می خریم وبرای کشاورز هم بخاطر افزایش کود و غیره به صرفه نیست که ارزانتر به فروش برساند مشکلات بازار را به راحتی نمی توان روی کاغذ آورد چون یکی دوتا نیست و مشکل باید از بالادست حل شود از دولت و مجلس و … باید برای حل مشکلات بازار پیگیر باشند ،می توان گفت افزایش حقوقی که با آن قیمتهای بازار هم افزایش یابد را نمی توان گفت افزایش، چون بیشتر از حقوق کارمند، بازار تحت تأثیر قرار می گیرد و کارمند هم راضی به این افزایش حقوق نیست. دولت باید افزايش قيمت ها را کنترل کند و تا کنون هیچ دولتی این کار را انجام نداده است و باید به پول ملی اعتبار و پشتیبان بدهند.

آوای سبز:درخصوص مالیات‌ هم مشکلاتی وجود دارد ؟
خدادادی: مالیات گرفتن درست است ولی باید با میزان تولید کار مربوطه منطبق باشد در حال حاضر وصول مالیات هیچ تطابقی با درآمد ندارد صرفه نظر از اینکه چگونه برآورد می شود، اخيرا هم اعلام شده است که تراکنش های فرد مالیات دهنده مورد بررسی قرار می گیرد که باید دانست که تراکنش بانکی دلیل بر میزان دارایی فرد نیست و مشکلاتی از این دست وجود دارد.

آجیل و خشکبار خدادادی ،عرضه کننده مستقیم انواع آجیل و خشکبار داغ و تازه
آدرس: فروشگاه مرکزی:
۰۱۳۴۲۱۲۷۹۹۵
۰۱۳۴۲۱۲۷۹۶۰
۰۹۱۱۲۴۲۴۳۹۰
۰۹۰۳۳۵۲۰۸۸۸
شعبه ۱: آستانه اشرفیه، پشت حرم، نبش بازار پيشگامان، ۰۱۳۴۲۱۲۲۶۰۱
شعبه ۲: آستانه اشرفیه، جنب حرم،روبروی وضوخانه ۰۱۳۴۲۱۳۲۹۴۳

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا