اقتصادیپیشنهاد سردبیر

زنبوردار و تولیدکننده عسل املشی: بیمه تولیدکنندگان مرغوب ترین عسل جهان پیگیری شود

به گزارش آوای سبز، احسان خالویی یکی از تولیدکنندگان عسل و از زنبورداران شرق استان گیلان و شهرستان املش که چهل سال در شغل زنبورداری مشغول است در گفتگو با پایگاه خبری آوای سبز اظهار کرد: علاوه بر زنبورداری، کار خدمات زنبورداری را هم ارائه می دهیم که بیش از پنج استان به ما جهت خدمات‌دهی مراجعه می کنند و لوازم زنبورداری را از ما تهیه می کنند.
مدیریت خدمات زنبورداری کندو با اشاره به تهیه انواع فرآورده زنبورعسل گفت: ما در اینجا کارگاه آج موم ، کلیه لوازم زنبور عسل، گرده گل ، عسل ، برموم ، ژل رویال، n کروموزوم ،فروش ملکه کارنیکا و کاسپین وخرید و فروش عسل و به تازگی تولید زهر زنبور عسل را داریم.
وی درخصوص اشتغالزایی افزود: در این شغل شش نفر بطور مستقیم مشغول به کار شده اند و بصورت غیرمستقیم هم تعدادی جهت خدمات‌دهی مشغولند که البته چهارنفر هم در زنبورستان مشغولند.
خالویی با اشاره به یکی از مشکلات عدیده زنبورداری گفت: یکی از مشکلات اساسی ما نداشتن توان پرداخت بیمه کارگری است. چرا که بیمه کارگری تامین اجتماعی به ازای هر کارگر یک میلیون و هفتصد هزار تومان بوده و پرداختش دشوار است. اتحادیه صنف زنبورداری هم اختیار لازم را ندارد و نمی تواند مشکلات ما را برطرف کند.
مدیریت خدمات زنبورداری کندو با بیان اینکه استاندار گیلان دکتر عباسی از حامیان زنبورداران است و از تولیدکنندگان حمایت می کنند و زحمات ایشان را برای کمک به اقشار و تولیدکنندگان دیده ام اظهار داشت: توقع ما آینده روشن برای تولیدکنندگان بخصوص جوانانی است که در این عرصه شغل انتخاب می کنند. چرا که این جوان با چشم اندازی روشن از آینده با خرسندی بیشتری دل به کار می سپارد و همچنین از استاندار تقاضا دارم که زنبورداران را بیمه کنند تا زنبوردار با نگاه به آینده دلخوشی بیشتری برای ادامه کار داشته باشد.
وی با بیان اينکه از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم درحالیکه ۴الی ۵میلیون زنبوردار داریم به مشکلات آنها رسیدگی و این مشکلات را به دولت منتقل کنند در ادامه گفت: از نماینده شهرستان املش آقای صفری بعنوان نماینده ما مردم و بخصوص زنبورداران که واقعا هیچ گونه حمایتگری ندارند درخواست رسیدگی به وضعیت بیمه زنبورداری را دارم. چرا که برخی اوقات در این کار زنبورداران به شکست برمیخورند، همچون سال گذشته که چهل الی پنجاه درصد زنبورها به علت بیماری هاي نامعلوم تلفات داشتند و داروهای لازم در دسترس زنبورداران نیست که البته دست مافیای واردکننده عسل هم در کار است .
خالویی با بیان اینکه بهترین تولید کننده عسل را در ایران داریم، اظهار کرد: برترین و بیشترین گیاهان که حدود ۱۲هزار و ۶۰۰ گونه گیاهی است جهت تولید عسل در کشور ما وجود دارد و کل جهان فقط ۱۲هزار گونه گیاهی را داراست و عسل ایرانی مرغوب ترین عسل جهان است.
_____________________________
خدمات زنبورداری گیلان کندو
کارگاه آج موم ، کلیه لوازم زنبور عسل، گرده گل ، عسل ، برموم ، ژل رویال، n کروموزوم
فروش ملکه کارنیکا و کاسپین
خرید و فروش عسل
آدرس: گیلان ، املش ،حاجی آباد ، کارگاه آج موم و خدمات زنبورداری گیلان کندو، جنب تالار کوهپایه
تلفن تماس:
۰۹۱۱۳۴۲۹۷۳۶
۰۹۱۱۳۴۱۸۱۵۳
۰۹۱۱۳۸۷۵۳۱۷
انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا