اجتماعی

دست‌هایی مانع شفاف‌سازی عملکرد شهرداری رشت است/۱۱ میلیارد تومان تفاوت در یک مناقصه سازمان پسماند شهرداری رشت!

آوای سبز: رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و سی و نهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تبریک ولادت کریم اهل‌بیت  امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به اینکه به‌زودی نشست خبری باهدف ارائه گزارش عملکرد شورا به مردم رشت برگزار می‌کنیم اظهار کرد: پس از اتمام ماه مبارک رمضان این نشست خبری باهدف تنویر افکار عمومی و ارائه گزارش عملکرد اعضای شورا به شهروندان برگزار می‌شود.

به نقل ازفارس اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه کمیته‌ای در شهرداری رشت به نام انتصابات مشغول فعالیت است، افزود: شهرداری یا شورا می‌توانند با ارائه طرحی درباره انتصابات، بر اساس ضوابط عمل کنند.

وی با اشاره به مناقصه سازمان پسماند گفت: پیرامون مناقصه سازمان پسماند، دستور بررسی داده‌شده است و این مهم در دست اجرا است.

فاطمه شیرزاد عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به یادمان شهدای بوستان ملت رشت اظهار کرد: تاکنون این پروژه به نتیجه نرسیده و یادمان شهدای گمنام در مسکن مهر رشت نیز در هاله‌ای از ابهام وجود دارد و انتظار می‌رود شهرداری رشت دراین‌باره به‌صورت عملیاتی وارد عمل شود.

برخی کاسه داغ‌تر از آش هستند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به مباحثی که پیرامون یکی از مناقصه‌های سازمان پسماند شهرداری رشت مطرح‌شده است، اظهار کرد: بنده از این مناقصه بی‌اطلاع بودم و به همین علت با برخی از اعضای شورا تماس گرفتم تا شفاف‌سازی انجام شود.

حامد عبداللهی با اشاره به رفتارهای ناشایست برخی افراد بیان کرد: برخی از رفتارها نشانه مشکلاتی است که برخی در کودکی با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند و ان شاالله برخی این رفتارها را کنار بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه موضوع شهدای گمنام برای برخی پس از ۶ سال و در شرایطی که  در دوران فعالیت شورای چهارم نیز مطرح بود مهم شده است، افزود: برخی امروزه کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و این در حالی است که یادمان شهدای گمنام رشت از دوران فعالیت شورای چهارم مطرح بود.

طرح شفاف‌سازی عملکرد شهرداری رشت مخالفانی دارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  شهروندان تصور می‌کنند برخی از طرح‌ها فقط نمایشی است، اظهار کرد: در راستای شفاف‌سازی نیز طرحی در شورا تصویب شد اما مشخص نیست که چه دست‌های پشت پرده‌ای در کار هستند که از شیشه‌ای شدن عملکرد شهرداری رشت جلوگیری می‌کنند.

بهراد ذاکری با بیان اینکه با مسکوت ماندن طرح شفاف‌سازی مخالف هستم، افزود: به‌طور یقین این طرح مخالفان فراوانی به همراه دارد و پیشنهاد می‌کنم در یک تایم زمانی مشخص این طرح آغاز و اجرایی شود.

مدیران شهرداری رشت سقف اضافه‌کاری را برای خود محاسبه می‌کنند

وی با انتقاد از بررسی اضافه‌کاری پرسنل شهرداری رشت بیان کرد: کف اضافه‌کاری پرسنل شهرداری رشت ۹۰ ساعت به تصویب رسیده اما بازهم شاهد این هستیم که برای برخی از پرسنل اضافه‌کاری ۶۰ ساعته در نظر می‌گیرند و این در حالی است که گاهی اوقات شاهد این هستیم که برخی از مدیران شهرداری رشت سقف اضافه‌کاری‌ها و پاداش‌ها را برای خود محاسبه می‌کنند اما درباره پرسنل این‌گونه عمل نمی‌شود.

ذاکری به عزل و نصب‌ها در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم در عزل و نصب‌ها آیین‌نامه‌ای مشخص تهیه و اجرایی شود و باید از افرادی در جایگاه‌ها استفاده شود که بهترین کارایی‌ها را دارند.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وظیفه نظارتی شورا بر شهرداری برحسب وظیفه قانونی است، اظهار کرد: اینکه یک مناقصه را قانونی برگزار کنیم لزوماً به این معنا نیست که صرف و صلاح شهرداری نیز در نظر گرفته‌شده است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه برخی در تلاش هستند تا مدیران شهرداری را با اعضای شورا در تقابل قرار بدهند، افزود: این اتفاق واقعاً تأسف‌برانگیز است و این مباحث باید پیگیری شود.

اعضای شورا تافته جدا بافته نیستند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به مباحثی که پیرامون مناقصه سازمان پسماند مطرح شد، اظهار کرد: در این مناقصه مبلغ ۱۱ میلیارد تومان تفاوت وجود دارد اما متأسفانه هیچ اقدامی از جانب شورا به‌عنوان ناظرین شهرداری رشت تاکنون دراین‌باره مشاهده نشد.

حجت جذب با بیان اینکه ایراداتی که به مناقصه سازمان پسماند گرفتم کاملاً قانونی است، افزود: شهردار رشت باید پیگیر این موارد باشد نه اینکه برای توجیه کردن چنین مناقصه‌هایی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه به علت عدم پیگیری مباحث، موضوعات را رسانه‌ای می‌کنیم، تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت و مسکن مهر رشت چندین سال است که بلاتکلیف هستند و بارها دراین‌باره تذکر داده شد.

جذب با انتقاد از نحوه قرارداد پرسنل شهرداری رشت ازجمله پاکبانان، نیروهای فضای سبز، رانندگان و غیره بیان کرد: بارها این مباحث  را مطرح کردیم اما متأسفانه نتیجه نداده است.

وی با اشاره به اینکه حاضر هستم لباس پاکبانی را بپوشم، گفت: اعضای شورا تافته جدا بافته نیستند و اگر پاکبانان شهر ما نباشند تمام فضای شهر را آلودگی فرامی‌گیرد.

در این جلسه اعضای شورای شهر رشت با انتخاب کریم سرپرست به‌عنوان سرپرست مالی شهرداری رشت موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه بنده به اصرار برخی از همکاران شورایی برای تصدی جایگاه ریاست شورا کاندید شدم، افزود: متأسفانه پس‌ازاین اتفاق هجمه‌هایی به بنده وارد کردند که شاید هم به‌حق بوده باشد.

اسماعیل حاجی پور با خواندن استعفانامه‌اش در صحن شورا گفت: رسماً اعلام می‌کنم که دیگر رئیس شورای شهر رشت نیستم و از همکاران شورایی انتظار دارم به این موضوع رأی بدهند.

با مخالفت برخی از اعضای شورای شهر رشت این استعفانامه به رأی گذاشته نشد و فرهام زاهد عضو دیگر شورا با موافقت دیگر همکاران شورایی این استعفا را پاره کرد.

در این جلسه به مناسبت پاسداشت مقام معلم از محمدحسن عاقل منش و احمد رمضانپور به‌عنوان دو معلم پیشکسوت عضو شورای شهر رشت با اهدای گل تجلیل شد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا