اجتماعیمطالب ویژه

خاندان میربلوک الگویی از طبابت مردمی و خدمتگزاری به جامعه/مرد نکونام نمیرد هرگز

آوای سبز: نام زنده یاد دکتر احمد میربلوک در افکار عمومی در داخل کشور و خاصه گیلان نامی آشنا مترادف با طبابت مردمی ، اخلاق مداری و خوشرویی و متانت و نیکوکاری است.
زنده یاد دکتر احمد میربلوک به عنوان یک پزشک حاذق، متبحر و مجرب در دوران حیات پر بارش خدمات شایان و ارزشمندی به جامعه ارائه نمود و از هیچ تلاشی برای یاری رساندن به مردم و درمان بیماران کوتاهی نکرد بی آ نکه مساله مادی برایش اهمّیتی داشته باشد. در واقع دکتر احمد میربلوک مصداق بارز و عینی این شعر حضرت شیخ اجل سعدی است که فرمود : «مرد نکو نام نمیرد هرگز / مرده آنست که نامش به نکویی نبرند». چرا که وی با گذشت 21 سال از سفر ابدی همچنان در دل های مردم گیلان و به خصوص اهالی شرق این استان زنده و جاوید است.به منظور ارج نهادن به خوبی ها و نیکی ها با یکی از فرزندان شادروان دکتر احمد میربلوک رسانه آوای سبز مصاحبه ای انجام داد ه ایم که از نظرتان می گذرد ؛
دکتر فرزین میربلوک فرزند چهارم زنده یاد دکتر احمد میربلوک است که پزشک عمومی و محبوب رودسر است که با جان ودل بسان پدر مهربان خود به طبابت مردم می پردازد که در این مصاحبه گفت : ما 4 برادر و 3 خواهر هستیم که بجز یک خواهر مهندس الکترونیکی(مخابرات) است جملگی به کار طبابت اشتغال داریم برادر بزرگ من دکتر فردین فوق تخصص قلب و برادران کوچکتر من دکتر امیر احمد و دکتر احمدرضا فوق تخصص اطفال و فوق تخصص ارتوپدی هستند همچنین یکی از خواهران من متخصص زنان و زایمان و دیگری متخصص اطفال می باشند که در رشت و کرج به کار طبابت اشتغال دارند .دکتر فرزین میربلوک با بیان اینکه مرحوم پدرم در سن 67 سالگی دارفانی را وداع گفت ، افزود:ایشان در طول عمر کوتاه خود منشا خدمات بزرگ و ارزشمندی برای جامعه بوده و به لحاظ ویژگی‌های شخصیتی یک انسان صبور ، خوشرو ، مهربان، مردمدار و عاشق خانواده بود. که در محیط منزل همه امکانات را برای تحصیل فرزندان خود مهیا می ساخت . البته عشق به تحصیل و هوش و استعداد را از پدر و مادر به ارث برده ایم .مادر من در آن سالهای حکومت خاندان معدوم پهلوی، به عنوان یک بانوی متدین،در منزل کلاس قرآن برگزار و بانوان محله در کلاس قرآن شرکت می کردند. ناگفته نماند الحمدالله مادرم در قید حیات می باشد و سن بالایی دارد که گرما بخش خانه پدری است.

« یکی از مشخصات بارز شخصیت پدرم مهربانی و مردمی بودن ایشان بود »


دکتر فرزین میربلوک با بیان اینکه مرحوم پدرم در طبابت به مسائل مادی نمی اندیشید ، افزود: ایشان برای تک تک بیماران خود وقت می گذاشت و با حوصله از آ نها شرح حال می گرفت ضمن اینکه با اکثر بیماران خود مزاح می نمود و از وضعیت کشت و زرع یا دام و طیور آنها با لهجه و گویش محلی جویا می شد . ایشان روابط عمومی و اجتماعی بسیار قوی داشت و در رسیدگی به نیازمندان از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کرد. مرحوم پدرم عمدتاً ویزیت فرهنگیان را رایگان انجام می دادند و همچنین در ویزیت زندانیان حق ویزیت دریافت نمی کرد و برای بیمارانی که بضاعت مالی چندان خوبی نداشتند بصورت رایگان ویزیت می کردند و هزینه دارو را هم می داد .
دکترفردین میربلوک داماد حضرت آیت الله محمدی گیلانی ( قدّس الله روحه العزیز)نیز می باشد و دکتر امیر احمد میربلوک با دختر شهید دکترمفتح که از فضلا و دانشمند عصر خود بود ، ازداوج کرده و این وصلت بخاطر حشرو نشر آیت الله محمدی گیلانی با خانواده دکتر مفتح بوده است . وی با بیان اینکه پدربزرگ من فردی متدین بود که به کار طبابت سنتی اشتغال داشت. پدربزرگ من نیز یک روحانی محسوب می‌شد امّا ملبس به لباس روحانیت نبود . مرحوم سیّد محمود مرتضوی پدر مادرم در آن سال های دور که سفر به مکه معظمه با شتر و اسب میسر بود چند بار به حج مشرف شد .اصولاً خانواده و اجداد ما از قدیم الایام با دین و روحانیت پیوندی عمیق داشتند و دوستی مرحوم پدرم با حضرت آیت الله محمدی گیلانی « قدّس الله روح العزیز» نمونه‌ای از این پیوند عمیق بود که نهایت افتخار دامادی حضرت آیت الله نصیب برادرم شد.
این پزشک حاذق در ادامه همچنین سابقه طبابت در خاندان خود را مورد اشاره قرار داد و گفت عموی من دکتر ابراهیم و پسر بزرگ ایشان دکتر مهدی میربلوک فوق تخصص خون ازپزشکان خوشنام و حاضر و از شخصیت‌های مردمدار و نیکوکار محسوب می‌شوند که در لنگرود به کار طبابت اشتغال دارد.
وی سپس مرحوم پدر خود را مرکز محبّت و مادر خود را نماد عشق به خانواده توصیف کرد و گفت: همانطورکه اشاره کردم زنده یاد پدرم همه امکانات و تسهیلات تحصیل را برای ما فراهم می ساخت و مادرم عامل اتصال دهنده اعضای خانواده و ایجاد بذر محبّت همبستگی و یکدلی برادران و خواهران بود.
مطب دکتر فرزین میربلوک تمثال مبارک بزرگان نظام مزیّن بوده که تصاویر نخستین استاندار شهید کشور مهندس علی انصاری و سردار شهید قاسم سلیمانی توجه ما را جلب نمود و از دکتر درباره این شهیدان سوال کردیم که گفت : شهید علی انصاری که خاک بر او خوش باشد ، از خانواده‌ای فرهیخته و سرشناس بوده که جان خود را تقدیم نظام مقدس انقلاب اسلامی نمود و شهید سردار سلیمانی هم که به حق سردار دلها لقب گرفته در ایجاد امنیت و آرامش در کشور و منطقه نقش کلیدی داشته که نهایتاً ایشان نیز جان خود را برای اهداف مقدس انقلاب و نظام اسلامی و مردم شریف و متدین ایران اسلامی تقدیم کردند « رحمت الله و رحمه واسعه» و همچنین خانواده معظم و بزرگوار زنده یاد احمد جُنیدی « رِضوانُ الله علیه » و همه ی خانواده های معزز شهدای ما ،چشم و چراغ جامعه هستند .دکتر فرزین میر بلوک در پایان خطاب به مسئولان توصیه کرد :برای رفع مشکلات مردم نجیب و شریف کشورمان اهتمام و تلاش بیشتری به عمل آورند و به درد و دل های مردم گوش دهند و برای حل مسائل و مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نورزند.مردم شریف وفرهیخته ایران اسلامی وفاداری خود را به ارزشهای نظام در صحنه‌های مختلف اثبات کردند که خدمت به این مردم فهیم افتخار هر مسئولی باشد.

زنده یاد دکتر احمد میربلوک در طبابت هرگز به مسائل مالی نمی اندیشید

برای آشنایی بیشتر با ویژگیهای شخصیتی و خدمات عام المنفعه شادروان دکتر احمد میربلوک با مصطفی حبیبی ماچیانی خواهرزاده آن زنده یاد در دهستان دانشمند و ادیب پرور «ماچیان» نیز مصاحبه کوتاهی انجام دادیم . وی که ساکن رودسر است و در روستای سُترگ و زیبای ماچیان نیز منزلی دارد که ایام تعطیل و فراغت در آن به سر می برد.
مصطفی حبیبی ماچیانی زنده یاد دکتر احمد میربلوک « علیه رحمه » را انسانی بسیار مهربان ،وارسته، مردمدار و نیکوکار توصیف کرد و افزود: بیمارانی که جهت ویزیت درمان به مطب وی می رفتند جملگی شیفته و عاشق اخلاق حسنه دکتر می‌شدند .وی افزود: دکتر احمد میربلوک به معنای واقعی کلمه مرد خانواده و خدمتگزار جامعه بود از موسسین اصلی موسسه خیریه امام رضا (علیه السلام) بود که وظیفه نگهداری سالمندان معلول را در رودسر به عهده داشت .
مصطفی حبیبی همچنین به این نکته اشاره کرد که زنده یاد دکتر احمد میربلوک در طبابت هرگز به مسائل مالی نمی اندیشید و تمام عایدات خود را صرف علم و دانش و رسیدگی به نیازمندان و فقرا می نمود د که الحمدالله پسران و دختران مرحوم احمد میربلوک به جز یک نفر که مهندس مخابرات است بقیه به کار طبابت در تخصص های مختلف اشتغال داشته و به مردم عزیز ایران خدمت می کنند .

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا