پیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو: ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین الملی است/ ایران حساب شده واکنش نشان داد

آوای سبز: استاد دانشگاه سانفرانسیسکو حمله موشکی ایران را واکنشی حساب شده دانست و گفت:‌ ترور سردار سلیمانی نقض قوانین بین المللی است، ایران خویشتن‌داری کرد و در راستای حق خود به صورت قانونی عمل کرد.

رابرت اسمیت، استاد علوم سیاسی دانشگاه سانفرانسیسکو گفت: اینکه مقام رسمی کشوری را تروریست بدانیم و او را ترور کنیم می‌تواند مشابه این باشد که ایران وزیر دفاع و یا یک ژنرال آمریکایی را ترور کند.

ترامپ غیر قابل پیش‌بینی و نا آگاه است 

وی در ادامه افزود: ترامپ غیرقابل پیش‌بینی و ناآگاه است. معمولا تصمیمات خوبی نمی‌گیرد و معمولا بیانیه‌های متضادی صادر می‌کند شاید این رفتار تحت تاثیر گرایشاتی باشد که سال‌ها به دنبال جنگ با ایران هستند. ازطرفی هم ترامپ اکنون به دنبال انحراف از استیضاح و جلب حمایت عمومی است.

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو در ادامه افزود:  اقدام ترور سردار سلیمانی نقض حاکمیت عراق بود.

اسمیت در ادامه خاطرنشان کرد: اشتباه‌های محاسباتی می‌تواند خطر جنگ را بالا ببرد و فاجعه‌ای برای منطقه و جهان باشد. من خوشحالم که ایران حساب شده واکنش نشان داد.

وی در ادامه اظهار کرد: ترامپ معمولا بدون تفکر اقدام می‌کند این ویژگی در توییت‌های وی مشهود است.

استاد دانشگاه سانفرانسیسکو هم چنین درباره سخنرانی ترامپ گفت: حرف‌های ترامپ بعد از این حادثه شامل پیام‌های متضادی مانند خویشتن داری و مصالحه و مقابله با جنگ‌طلبی بود.

ایران خویشتن‌داری کرد و در راستای حق خود به صورت قانونی عمل کرد 

وی افزود:حمله ایران واکنشی به ترور ژنرالش بود. من خوشحالم که ایران خویشتن‌داری کرد و در راستای حق خود به صورت قانونی عمل کرد.

اسمیت درباره آینده تنش‌های بین ایران و آمریکا گفت: موقعیت فعلی فاقد ثبات است و نیازمند تصمیمات آگاهانه از سوی هر دو طرف است هر دو طرف باید تلاش کنند تا از جنگ اجتناب کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا