اجتماعیاقتصادی

اسالم به خلخال همچنان مسدود/برق ۱۰۰۰ مشترک امروز وصل می‌شود

آوای سبز: بارش برف این رحمت الهی از اوایل هفته گذشته در گیلان آغاز شد و طی چندین ساعت به بیشترین میزان خود رسید و متأسفانه مشکلاتی را برای هم مردم دیار میرزا فراهم کرد.

مشکلاتی که بحران برف برای مردم گیلان پدید آورد در وهله نخست قطع شدن برق و انسداد مسیرهای اصلی بود که این امر خصوصاً در نخستین روز از آغاز بارش برف یعنی روز ۲۲ بهمن بیشتر به چشم آمد و مشکلات زیادی را برای رفت‌وآمد مردم بالاخص برای رفتن به راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن ایجاد کرد.

با این‌ وجود مردم با بصیرت و ولایتمدار گیلان در چنان شرایطی نیز بر عهد خود با ولایت ایستادند و در این مراسم بزرگ با هر سختی که بود خود را به مسیرهای راهپیمایی رساندند و نشان دادند برف نیز آنان را از عشق و علاقه به ایران اسلامی و انقلاب عزیزشان بازنمی‌دارد.

انسداد مسیرها و قطعی آب و برق در پی بارش برف زندگی عادی مردم را با مشکل و اخلال روبرو کرده بود و چند روز پس از بارش دانه‌های سفید برف هنوز مردم برخی مناطق از این نعمات بی‌بهره بودند که این مشکل در برخی روستاها و شهرستان‌ها بیشتر به چشم می‌خورد.

اما خوشبختانه با تلاش مأموران راهداری و نیروهای خدوم شهرداری‌ها و پلیس‌راه و البته حضور همیشگی و درصحنه جهادگران و نیروهای سپاه بر روند عملیات افزوده و مشکلات سریع‌تر مرتفع شد.

برق ۱۰۰۰ مشترک امروز وصل می‌شود/بررسی میزان خسارت به زودی

هنوز هزار مشترک گیلانی در شهرستان‌های رودسر، لاهیجان و لنگرود برقشان به علت پارگی کابل قطع است که مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان وعده داد با تلاش اکیپ‌هایی که از استان گیلان و دیگر استان‌ها مشغول کارند نهایتاً تا اواخر امروز برق این هزار مشترک وصل می‌شود.

تا روز گذشته نیز مسیر دسترسی ۱۱ روستا مسدود بود که با تلاش مأموران راهداری بازگشایی شد همچنین تمام جاده‌های اصلی استان ازجمله محور سراوان به فومن و آزادراه رودبار به رشت بازگشایی‌شده است.

رضا اسلامی همچنین در خصوص میزان خسارت واردشده به استان در طی بارش سنگین برف گفت، «در چند روز آینده جلسات اختصاصی برای بررسی میزان خسارت واردشده به استان گیلان تشکیل می‌شود تا بتوانیم میزان خسارت واردشده به استان را مشخص کنیم.»

فعالیت ۴۳۰ تیم امدادی در گیلان/اسالم به خلخال همچنان مسدود

بااینکه طبق گفته‌های معاون امور عمرانی استانداری گیلان بالغ‌بر ۴۳۰ تیم تخصصی امدادی در کل استان مشغول به فعالیت شبانه‌روزی بودند و تا این لحظه برق اکثر مشترکین وصل شده است اما به گفته علی اوسط اکبری مقدم هنوز محور اسالم به خلخال به علت کولاک شدید همچنان مسدود است اما درراه‌های اصلی و روستایی داخل استان گیلان هیچ راه مسدودی وجود ندارد.

پست مسکن مهر رشت برق‌دار شد

مدیر امور نظارت بر تعمیرات پست‌ها و خطوط برق منطقه‌ای گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت که بریکر ۶۳ کیلوولت  خط مسکن مهر رشت در پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت شهید سیادتی رشت که به علت بارش برف سنگین و بروز خطا در خط مسکن مهر  از ناحیه پل فاز s  دچار انفجار شده بود پس از تعویض توسط پیمانکار تعمیر و نگهداری پست‌های برق گیلان (شرکت مهندسین برق گیلان زمین) پس از انجام عملیات برکناری کلید آسیب‌دیده، حمل، نصب و تست و راه‌اندازی کلید جدید ۶۳ کیلوولت برق‌دار شد.

به گفته بابایی پست مسکن مهر رشت پس از بروز حادثه در پست شهید سیادتی، از طریق پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت لاکان تغذیه و برق‌دار شده بود.

بارش برف در ارتفاعات از دوشنبه

در پی بارش‌های اخیر در استان گیلان دیلمان با ۱۳ درجه زیر صفر سردترین نقطه استان گیلان بود.

بااینکه به‌تازگی سامانه بارشی از استان خارج‌شده و مشکلات نیز مرتفع شده است اما سازمان هواشناسی شب گذشته اعلام کرد که از عصر امروز سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شرایط را برای افزایش ابر و بارندگی و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و وزش باد فراهم می‌کند و با توجه به برودت هوا این سامانه در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف را پدید می‌آورد.

فارس

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا