تابلومطالب ویژه

آسفالت معابر از اولویت‌های مدیریت شهری است

به گزارش اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی و به نقل از نشریه انزلی فردا، ارتقای کیفیت آسفالت و روکش معابر و خیابانهای اصلی و فرعی شهرها به عنوان یکی از معیارهای اثرگذار بر کیفیت زندگی شهروندان و از نکات دخیل در رضایتمندی از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود .
با ارتقاء و ساماندهی در این زمینه، که یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر و اساسی شهر است ، می توان در راستای تحقق حقوق شهروندی و پاسخ به مطالبات اصلی شهروندان گام برداشت .
از این رو ، مجموعه های مدیریت شهری این موضوع را به عنوان یکی از اولویت های خدمت رسانی، در برنامه های اجرایی و عمرانی خود قرار می دهند؛ تا در جهت رفع مشکلات و معضلات شهروندان در زمینه کیفیت معابر شهری اقدام کنند .
آسفالت بیش از ۱۷۵هزار مترمربع از معابر شهری بندرانزلی
شهردار بندرانزلی در گفتگوی اختصاصی با انزلی فردا اظهار داشت : به منظور ارتقای کیفیت معابر شهری ، تسهیلِ تردد وسایل نقلیه در شهر گردشگر پذیر بندرانزلی وجلب رضایتمندی شهروندان، آسفالت معابر یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است.
مهدی خلیلی سپس با تاکید بر اینکه عملیات آسفالت خیابان های سطح شهر با جدیت در حال انجام است ، از آسفالت بیش از ۱۷۵هزار مترمربع از معابر شهری بندرانزلی خبر داد.
وی تصریح کرد : شهرداری انزلی از فروردین ماه سال جاری تاکنون ، ۱۷۵ هزار و ۴۰ مترمربع از معابر این شهر را آسفالت کرده است.
وی اضافه کرد : در این طرح، نوار ساحلی خیابان پاسداران، خیابان ضلع شرقی بازار ماهی‌فروشان، خیابان‌های نواب، رودکی، پاسداران و پاییز، انتهای خیابان میرزا کوچک خان تا بانک ملی شعبه بلوار پاسداران، خیابان‌های موج، ساحل و شهید مهدی‌پور، شنبه‌بازار بین پل واحدی تا پل پیل علی باغ، محوطه ورزشگاه سیروس قایقران، میدان مالا تا گاز، خیابان نیایش ، مسیر دسترسی به کارخانه کمپوست و برخی دیگراز معابر شهری آسفالت شده است.
خلیلی متذکر شد : برای اجرای این مقدار آسفالت تاکنون حدود ۵۲ میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان از منابع داخلی شهرداری و از محل قیر یارانه‌ای سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور هزینه شده است.
آغاز به کار فاز نخست تصفیه خانه کمپوست انزلی
شهردار بندرانزلی در ادامه این گفتگو از آغاز فرایند آبگیری ( پمپاژ شیرابه به حوضچه ها ) در تصفیه خانه کمپوست انزلی خبر داد.
وی با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه کارخانه کمپوست انزلی در راستای اهداف شهرداری در حوزه مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست و رسیدگی به مشکلات مردم روستای خمیران – که در جوار این کارخانه زندگی می کنند – راه اندازی شده است ، افزود: خوشبختانه توانستیم فرایند آبگیری ( پمپاژ شیرابه به حوضچه ها ) این تصفیه خانه را در دی ماه آغاز کنیم .
خلیلی سپس در تشریح مراحل تصفیه شیرابه زباله ها ، گفت : در این فرایند ، شیرابه ها وارد ایستگاه پمپاژ شده و از طریق این ایستگاه به حوضچه ها پمپاژ می شوند . فرایند تصفیه شیرابه از حوضچه اول یا حوضچه آرامش آغاز شده و یک به یک و به ترتیب به حوضچه های بعدی سرریز می شود . شیرابه ها در هر حوضچه ، تحت شرایط خاصی قرار می گیرند تا اینکه وارد حوضچه آخر شده و مرحله نهایی تصفیه صورت می گیرد .
وی همچنین یادآور شد : در این فرایند پس از آغاز آبگیری ، حدود دو ماه طول می کشد تا شیرابه تصفیه شده ، وارد طبیعت شود .
ضمن آنکه با راه‌اندازی کامل این تصفیه‌خانه ، روزانه دو تا سه مترمکعب شیرابه حاصل از فرآیند تخمیر و پردازش زباله‌های این شهرستان ، تصفیه شده و برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.
خلیلی در ادامه ظرفیت تصفیه‌خانه را روزانه ۲۰ متر مکعب اعلام کرد و اظهار داشت : به علت شرایط جوی حاکم بر استان ، به‌هنگام برخورد باران با زباله‌ ، شیرابه‌های بیشتری تولید می شود ، به همین منظور این تصفیه‌خانه با ظرفیت بالاتری احداث شد تا درصورت لزوم پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.
شهردار بندرانزلی در گفتگو با انزلی فردا متذکر شد : طبق قرارداد منعقده، راهبری این تصفیه‌خانه به مدت دو سال پس از بهره‌برداری به پیمانکار سپرده می شود تا ضمن انجام مراحل تصفیه شیرابه ، اشکالات و چالش‌های احتمالی را برطرف کرده و سپس به شهرداری تحویل دهد.
خلیلی سپس با بیان اینکه مراحل احداث تصفیه خانه کارخانه کمپوست خمیران انزلی از سال ۹۷ آغاز شد ، ادامه داد : این پروژه به دلیل تورم و مشکلات ناشی از تحریم ، مطابق با برنامه پیش نرفت اما با تلاش های انجام شده طی یک سال اخیر ، به زودی شاهد افتتاح رسمی آن خواهیم بود .
پاییز با آب‌گرفتگی حادی مواجه نبودیم

شهردار بندرانزلی در بخش دیگری از گفتگو با انزلی فردا ، با بیان اینکه با آب گرفتگی حادی در فصل پاییز مواجه نبودیم ، گفت : لایروبی کانال‌ها و منهول‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی شهر ا

نزلی در تابستان و اوایل مهرماه توسط شهرداری، تا حدودی مانع از آب‌گرفتگی معابر شهری در بارندگی‌های فصل پاییز شد.
خلیلی تصریح کرد : پیش از این هنگام بارندگی، خیابان پاسداران مقابل پارک ساحلی (بادی)، دچار معضل آب‌گرفتگی می‌شد که در حال حاضر با اجرای طرح لوله‌گذاری عرضی، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، این مشکل رفع شده است.
وی با اشاره به انجام عملیات لوله‌گذاری ، جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی خیابان کارگر به سمت خیابان شهید اختر کاویان به طول ۳۲۰ متر ، افزود : در برخی نقاط شهر ، برای اینکه اجرای شیب لوله‌گذاری به درستی رعایت شود با سختی زیاد تا عمق دو متر و ۸۰ سانتی‌متر در زمین کنده‌کاری شده است . و در نهایت با هماهنگی و تمهیدات شهرداری و رفع موانع توسط نیروهای خدمات شهری، در بارندگی‌های فصل پاییز امسال، در شهر انزلی با آب‌گرفتگی حادی مواجه نبودیم.
شهردار بندرانزلی سپس یادآور شد : هنگام بارش شدید و متناوب باران ، بعضی از مناطق شهر انزلی دچار آب‌گرفتگی می‌شود، اما بعد از پایان بارندگی، در کمتر از مدت زمان نیم‌ساعت ، آب فروکش می‌کند که امیدواریم بتوانیم موانع و مشکلات موجود را رفع کنیم تا شهروندان در فصل زمستان با معضل آب‌گرفتگی مواجه نشوند.
خلیلی در پایان گفتگوی اختصاصی با انزلی فردا از انجام مذاکراتی برای تهیه طرحی جامع درخصوص ساماندهی دستفروشان و رفع معضل سد معبر در سطح شهر و نیز انجام مکاتبه ای با شورای اسلامی شهر درخصوص جذب سرمایه گذار خبر داد و اظهار داشت : مکاتبه ای را با شورای اسلامی شهر انجام دادیم و در آن ، پروژه هایی را که قابلیت جذب سرمایه گذار دارد ، اعلام کردیم و منتظر نظر شورا در این زمینه هستیم .
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا