پیشنهاد سردبیرمصاحبه

شهردار جیرنده اعلام کرد : در هفته دولت سه پروژه در جیرنده عمارلو به بهره برداری می رسد

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
همزمان با فرارسيدن هفته دولت؛ سه پروژه در جيرنده (بخش عمارلوي رودبار) افتتاح و به بهره‌برداري مي‌رسد.
شهردار جيرنده در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني آواي سبز آرام ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان والامقام رجايي و باهنر و تبريك فرارسيدن هفته دولت؛ اعلام كرد: پروژه بدنه‌سازي مسير رودخانه به حجم 330 مترمكعب با اعتباري افزون بر 900 ميليون تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداري مي‌رسد كه ادامه اين پروژه به آينده موكول مي‌شود.
مهندس عليرضا كريمي‌پور افتتاح يك واحد اقامتي را از ديگر پروژه‌ها عنوان كرد كه در هفته دولت امسال مورد بهره‌بردار قرار مي‌گيرد.
شهردار جيرنده در همين خصوص توضيح داد:
نبود امكانات اقامتي براي مسافران و گردشگران از مشكلات و نيازهاي اساسي جيرنده محسوب مي‌شود كه با افتتاح و راه‌اندازي واحد اقامتي در هفته دولت از اين پس مسافران و گردشگران عزيز مي‌توانند در اين شهر اقامت داشته باشند.
وی اضافه کرد : ۷ باب واحدهای تجاری در جنب ساختمان اداری شهرداری ساخته و تکمیل شده که ۶ باب واحد اقامتی بر روی این واحد های تجاری تا مرحله سفت کاری پیش رفته است اما به دليل عدم تخصيص اعتبار در سنوات گذشته اين پروژه‌ها محقق و اجرايي نشد. به شكر خدا در سالجاري توانستيم بودجه‌اي در بخش اقامتي براي جيرنده اخذ كنيم.
شهردار جيرنده خاطرنشان كرد: اساساً واحدهاي اقامتي از الزامات هر شهري به حساب مي‌آيد. كه هتل، مسافرخانه و ديگر واحدهاي پذيرايي اقامتي را شامل مي‌شود. از اينرو با توجه به لاين نياز 6 واحد اقامتي در دست احداث است كه يك واحد به متراژ 80 متر آماده بهره‌برداري شده و در هفته دولت رسماً افتتاح مي‌شود. 4 واحد اقامتي ديگر هر كدام به متراژ 40 متر است كه عمليات اجرايي اين 4 واحد از قبيل تيغه چيني – گچ و خاك و نظاير آن انجام شده و انشاءا… تا پايان سالجاري آماده و به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز كه از چگونگي جمع‌آوري دفع زباله جويا شد؛ گفت: جيرنده ازجمله شهرها در سطح استان به شمار مي‌رود كه شهروندان مشاركت‌هايي با شهرداري به خصوص در بحث زباله دارند كه بايد اذعان كنيم مردم اين شهر با فرهنگ بالا و خونگرم و مهما‌ن‌نواز و مسئوليت‌پذير هستند. به طوري كه طبق يك رسم ديرينه و سنتي بانوان همه روزها صبح‌ها محوطه بيروني منازل خود را آب و جارو مي‌كنند و نيز زباله‌هاي تفكيكي (بازيافتي) خود را به پيمانكاري كه از سوي شهرداري تعيين شده تحويل مي‌دهند.
وي افزود: زباله‌ها پس از جمع‌آوري تفكيك و بازيافت و مابقي در محلي مشخص به صورت بهداشتي در گودالي عميق دفن مي‌شود. همچنين دورتادور آن محل فنس‌كشي شده است.
شهردار جيرنده وجود بادهای دائمی باعث پراکنده شدن پلاستیک ها به اطراف جایگاه زباله می شود که موجبات بوجود آمدن مشکلاتی برای چرای دام دامداران شده است .
وي همچنين از طرح سرپوشيده شدن جايگاه زباله خبر داد كه توسط مشاور تهيه شده و طبق برآورد‌ها به يك ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
شهردار جيرنده گفت: اين طرح كه فاز به فاز اجرا خواهد شد مانع از پراكنده شدن پلاستيك دامداري‌ها به اطراف مي‌شود و مشكل دامداران از اين حيث مرتفع خواهد شد.
مهندس عليرضا كريمي‌پور همچنين شيوع و هجوم آفات به درختان گردو و فندق جيرنده را از ديگر مشكلات عنوان كرد و با بيان اينكه گردو و فندق دو محصول اصلي جيرنده در كنار انگور و سيب به شمار مي‌رود؛ افزود:
از حدود 5 يا 6 سال قبل آفت كرم خراط به درختان گردو كه بعضاً كهنسال بوده را خشك و نابود كرده كه متعاقب آن؛ افراد سودجو اين درختان را قطع و چوب آن را به فروش رسانده‌اند.
شهردار جيرنده سپس معضل كمبود آب شرب و آب كشاورزي را به عنوان يكي ديگر از مشكلات اعلام كرد و با بيان اينكه حل اين مشكل از حيطه اختيارات و وظايف آبفاي شهرستان خارج است؛ گفت:
آبفاي استان بايد نسبت به رفع اين معضل چاره‌اي اساسي بيانديشد. در واقع جيرنده هم به لحاظ كمبود منابع آبي و هم عدم مديريت در توزيع منابع آبي موجود دچار مشكل است.
مهندس عليرضا كريمي‌پور ادامه داد: هفته گذشته به اتفاق سه تن از اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر جيرنده با مديرعامل آبفاي استان ديدار و گفتگو داشتيم كه ايشان (مديرعامل آبفا) معاونت بهره‌برداري شركت (مهندس نيكو) را مسئول پيگيري اين معضل نمود.
وي در ادامه همين مبحث اظهار داشت: ما به همراه مهندس نيكو از چهار نقطه آبي بازديد ميداني به عمل آورديم كه پس از آن كارشناسي آبفا اعلام كرد موضوع را با ديگر همكاران كارشناس خود مطرح و مورد بررسي دقيق قرار خواهد داد تا انشاءا… راهكاري جهت رفع معضل كمبود آب شرب و آب كشاورزي جيرنده، اتخاذ و اجرايي شود.

شهردار جيرنده در پايان تعامل و همكاري و همسويي اعضاي شوراي اسلامي شهر را با شهرداري در سطح عالي توصيف كرد و گفت:اعضاي شورا شامل آقايان مهندس حاج مازيار علي‌پور (رييس)؛ مهندس باباجان‌محمدي (نايب‌رييس)، مهندس سيامك رضايي ، مهندس حسن حدودی مهندس عبید الله یعقوبی ) نهايت همكاري و تعامل را با شهرداري به عمل مي‌آورند.
و ما از نقطه‌نظرات كارشناسي اعضای محترم شورا مشخصاً رييس شورا كه سه دهه تجربه مديريت در كميته امداد را در رزومه خود قرار داد و ديگر عزيزان، براي اداره امور هر چه بهتر شهر و برداشتن گام‌هاي بلند به سمت توسعه پايدار جيرنده؛ استفاده مي‌كنيم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا