اقتصادیپیشنهاد سردبیر

ورق‌آلات رنگي شركت فولاد فرم ونوس پيشتاز در توليد انواع ورق‌‌هاي شيرواني

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام؛ مجموعه ورق‌آلات رنگي شركت فولاد فرم ونوس از معدود واحدهاي توليدي شاخص در سطح منطقه پره‌سر به شمار مي‌رود كه به لحاظ توليد انواع اقسام ورق‌هاي شيرواني (فولاد) و… از جايگاه خاصي برخوردار است. در حالي كه مدت زمان كوتاهي از تأسيس و راه‌اندازي آن سپري شده است.

سعيد طومارزاده در مصاحبه اختصاصي با «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام» به تشريح فعاليت و خدمات اين مجموعه پرداخت.

وي با بيان اينكه همراه برادر خود به تأسيس و راه‌اندازي اين مجموعه اقدام كرده‌ام؛ افزود: انجام تمامي عمليات مرتبط با سقف ساختمان، سقف شيرواني و توليد انواع مختلف ورق‌هاي شيرواني (فولاد)‌ زمينه اصلي فعاليتهاي اين مجموعه را تشكيل مي‌دهد.

سعيد طومارزاده در همين زمينه توضيح داد: روش‌هاي كاري ما بدين‌ترتيب است كه رول‌ها را به صورت خام از شركت فولاد سپاهان و يا بازار تهران خريداري مي‌كنيم و با انتقال به كارگاه، توسط دستگاه‌هايي كه تعبيه نموده‌ايم؛ به اشكال مختلف از قبيل ذوزنقه، دامپا، طرح سفال و… تبديل مي‌كنيم. در عين حال يكسري كارها را نيز به صورت دستي انجام مي‌دهيم كه عمدتاً انواع و اقسام نماها و… را تشكيل مي‌دهد.

وي در خصوص مشتريان مجموعه تحت مديريت خود نيز گفت: عمده مشتريان ما را مصرف‌كنندگان خانگي شامل مي‌شوند و در عين حال تعدادي از مغازه‌داران هم تزئينات را به صورت عمده از ما خريداري مي‌كنند. اما ورق‌ها را چون كه مختص سقف مي‌باشد و بايد متناسب با سقف توليد شود، براساس سفارش‌هاي خاص مشتريان توليد و عرضه مي‌كنيم.

سعيد طومارزاده آنگاه با بيان اينكه در گذشته ورق‌هاي دامپا در سايز و اندازه‌هاي مشخص 2متری به فروش مي‌رسيد؛ افزود:

اما امروزه فروش ورق‌هاي دامپا برخلاف گذشته، مقرون به صرفه نيست و از اينرو مشتريان اندازه مشخص را كه استادكار تعيين مي كند؛ به ما ارايه مي‌دهند و ما براساس آن ورق توليد و عرضه مي‌كنيم.

اين صنعت‌گر در ادامه با بيان اينكه ما براي تأسيس تجهيز و راه‌اندازي اين مجموعه حدود پانزده  ميليارد تومان هزينه شده؛ تصريح كرد: با توجه به اينكه پيگيري‌هاي ما براي دريافت تسهيلات با بهره پايين نتيجه‌اي نداشت ناگزير از اخذ تسهيلات با بهره سنگين 18 درصد در قالب وام مضاربه شديم ضمن اينكه براساس برآوردها بايد حداقل طي دو سال اول از منابع شخصي باز هم سرمايه‌گذاري كنيم.

وي آنگاه با اشاره به ميزان اشتغالزايي در مجموعه تحت مديريت خود گفت: در حال حاضر 8 نفر به صورت مستقيم در كارگاه مشغول به كار هستند اما حدود 50 نفر به عنوان راننده استادكار و… به صورت جانبي و غيرمستقيم با اين مجموعه ارتباط كاري دارند.

سعيد طومارزاده سپس در پاسخ به سوال ديگر مبني بر همكاري مسئولان با اين مجموعه خاطرنشان كرد: مسئولان كم و بيش حمايت‌هايي از بخش صنعت به عمل مي‌آورند اما به نظر مي‌رسد حمايت و پشتيباني از فعالان بخش توليد و كارآفرينان كافي نيست و بايد تسهيلات با بهره پايين در اختيار توليدكنندگان قرار بگيرد. چرا كه وام با بهره‌هاي سنگين به هيچ‌ عنوان در بخش توليد توجيه اقتصادي ندارد. معذالك انتظار اين است تسهيلاتي كه پرداخت مي‌شود؛ توسط مراجع ذيربط تحت نظارت قرار بگيرد كه در جاي خود مصرف و هزينه شود.

 

نشاني: گيلان – شهر پره‌سر – خيابان اصلي – كمي بالاتر از شبكه بهداشت – جنب ميدان مرد تالشي

09203811695 – 01343603080

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا