اقتصادیپیشنهاد سردبیرتبلیغاتچند رسانه ایمطالب ویژه

مدير دفتر فني مهندسي خواستار افزايش نيروهاي كارشناس فني و اعمال تعرفه مصوب نظام مهندسي شد

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
دفتر فني مهندسي سعيد در بخش سنگر رشت ازجمله دفاتر فعال و شاخص در سطح منطقه محسوب مي‌شود كه مديريت آن با اخذ مدرك مهندسي پايه سه ساختمان از سازمان نظام مهندسي؛ در زمينه‌هاي مختلف مرتبط با فني – مهندسي خدمات‌دهي مي‌كند.
مهندس محمد رضانيا ويشكاهي مؤسس و مدير دفتر فني – مهندسي سعيد در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام اعلام كرد: اين دفتر در زمينه‌هاي مختلف مرتبط با امور فني – مهندسي از قبيل؛  طراحي – نقشه‌برداري – اخذ مجوز ساختماني و نظارت بر امر ساخت و ساز و حسن اجراي پروژه‌هاي ساختماني و همچنين انجام پيمانكاري ساخت و ساز (از صفر تا صد) به اهالي شريف منطقه و فعالان صنعت ساختمان‌سازي خدمات‌دهي مي‌كند.
مدير دفتر فني – مهندسي سعيد در همين زمينه خاطرنشان كرد: عمده فعاليت و خدمات اين مجموعه معطوف طراحي نقشه، ساخت و ساز، نقشه‌برداري پروژه، پيمانكاري ساختمان و ديگر امور مرتبط با فني – مهندسي است.
مهندس محمد رضانيا سپس با اشاره به اينكه در اجراي پروژه‌هاي مختلف، به تناسب حجم كار، تعدادي نيرو به صورت غيرمستقيم در اين مجموعه مشغول به كار مي‌شوند، گفت: به طور مستقيم علاوه‌بر خود من؛ يكي ديگر از همكاران در اين دفتر حضور داريم.
وي در ادامه به بيان برخي مشكلات پرداخت و گفت: از آنجايي كه سنگر به مركز استان (رشت) نزديك است براي انجام امور مختلف بايد مدام به رشت آمد و شد كنيم. در اين راستا پيگيري پروانه و مجوز از بنياد مسكن مستقر در رشت بازه زماني نسبتاً طولاني را شامل مي‌شود كه در مقطعي يك نيرو را متصدي و پيگيري كرده بوديم اما چون به نتايج مطلوبي نرسيديم ! مجدداً خودمان اين مسئوليت را به عهده گرفتيم.
وي با بيان اينكه: صدور پروانه براي متقاضيان حدود 7 الي 8 ماه به طول مي‌انجامد تصريح كرد؛ با توجه به افزايش هزينه‌ها و قيمت‌ها در فاصله‌هاي زماني كوتاه، هزينه‌اي كه متقاضي براي پروژه پيش‌بيني و برآورد كرده بود (به دليل افزايش قيمت‌ها) در 7 يا 8 ماه بعد جوابگو نخواهد بود در نتيجه شايد بتواند يك‌سوم پروژه را پوشش دهد. اين در حالي است كه متقاضي چون با ما (دفتر فني مهندسي) طرف قرارداد بوده فلذا اين مشكلات را از ناحيه‌ي ما مي‌بيند! كه متأسفانه ما هم نمي‌توانيم پاسخگو باشيم.
مهندس محمد رضانيا در ادامه كمبود نيروي كارشناس فني را از ديگر مشكلات در بخش سنگر برشمرد و گفت: از آنجايي كه تعداد نيروهاي كارشناس فني متناسب با نيازها در اين حوزه نيست؛ اين نيروها با تراكم شديد كاري مواجه مي‌شوند. لذا از مسئولان ذيربط انتظار داريم با جذب نيروهاي كارشناس فني بيشتر به ايجاد تعادل در اين زمينه كمك نموده تا كار صدور پروانه براي متقاضيان سريع‌تر انجام شود.
مهندس محمد رضانيا سپس با اشاره به تعرفه سازمان نظام مهندسي نيز اظهار كرد: اين تعرفه متناب با نرخ تورم تغييري نداشته و اساساً از مدتی قبل ثابت مانده در حالي كه نرخ تورم چندين برابر افزايش يافته است اما مسأله مهم‌تر اينست كه همين تعرفه پايين را هم نمي‌توانيم اعمال كنيم چرا كه برخي همكاران با مبالغي پايين‌تر از تعرفه مصوب كار مي‌كنند و مردم هم به علت مشكلات اقتصادي، غالباً به كالاها و يا خدماتي كه ارزان‌تر باشد گرايش دارند. از اينرو ما هم ناگزير با تعرفه‌هايي بسيار پايين خدمات‌دهي مي‌كنيم تا بتوانيم در فضاي رقابتي مجموعه را حفظ كنيم.
مؤسس و مدير دفتر فني – مهندسي سعيد آنگاه با اعلام اينكه حرفه اصلي من مهندسي است؛ اظهار داشت: در كنار اين حرفه اصلي؛ به عنوان مشاور املاك شخصي نيز فعاليت مي‌كنم.
وي در توضيح بيشتر ادامه داد؛ برخلاف دفاتر مشاور املاك، من فقط زمين‌هايي كه مالكيت آن متعلق به خودم باشد را تفكيك و نقشه‌برداري و قطعه‌بندي و آماده‌سازي نموده و با اخذ مجوز به متقاضيان عرضه مي‌كنم.
وی در همین حال برای ارایه خدمات مشابه (نقشه‌برداری – تفکیک – اخذ مجوز و…) برای املاک دوستان و آشنایان اعلام آمادگی نمود و گفت که هدف ما ارایه خدمات به نحو احسن به اهالی شریف سنگر و منطقه است.
نشانی:  گیلان _سنگر – میدان شوا – تلفن 09112484711 – 34526780 – 013
دفتر فنی – مهندسی سعید (طراحی – نظارت – اجراء و نقشه‌برداری)

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا