اجتماعیپیشنهاد سردبیر

دكتر مجيد طالب‌پور فعال اجتماعي فرهنگي آستانه‌اشرفيه داوطلبان نمايندگي مجلس برنامة مشخص كه قابليت اجرايي داشته باشد ارايه دهند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
دكتر مجيد طالب‌پور از فعالان اجتماعي – فرهنگي آستانه‌اشرفيه، دانش آموخته‌ي دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران؛ طي سالهاي طولاني (از 74 تاكنون) به فعاليت و ارايه خدمات در حوزه‌هاي دارويي در شبكه بهداشت آستانه‌اشرفيه و نيز ديگر حوزه ها، اشتغال داشته و منشأ خدمات ارزشمندي براي اهالي شريف و متدين اين شهر مذهبي استان گيلان بوده است.
دكتر مجيد طالب‌پور كه در خانواده‌اي متدين و اهل علم و دانش پرورش يافته؛ در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت:
اقتصاد اين شهر به كشاورزي و مشخصاً دو محصول اصلي برنج و بادام و … وابسته است كه به نوعي حرف اول را در كشاورزي مي‌زنند اما زمين آستانه بسيار حاصل‌خيز بوده كه انواع محصولات صيفي، باغي و… نيز در آن كشت مي‌شود. با اين وجود برنج و بادام محصولات اصلي بشمار مي‌رود كه اقتصاد خانوارها عمدتاً به آن وابسته است.
دكتر مجيد طالب‌پور با بيان اينكه كشاورزي و مخصوصاً برنج مورد بي‌مهري قرار گرفته، توضيح داد: در سالجاري هزينه‌هاي توليد محصول كشاورزي (برنج) چندين برابر افزايش يافته اما قيمت برنج سير نزولي داشته.
به عنوان مثال؛ آب‌بها در سال گذشته براي يك هكتار زمين شاليكاري 900 هزار تومان بوده كه امسال به سه ميليون تومان افزايش يافت. به همين ترتيب كود و سم و هزينه‌هاي كارگر كشاورزي (ياور) چندين برابر نسبت به سال گذشته افزايش داشته به طوري كه هم‌اكنون اين هزينه ها با قيمت برنج برابري مي‌كند!
وي در ادامه با بيان اينكه شكر خدا وضعيت بادام امسال نسبتاً مطلوب بوده؛ افزود: هر چند محصول بادام نيز كلاً وضعيت مناسبي ندارد اما امسال از شرايط بهتر و قيمت مناسب‌تري برخوردار شده است.
وي در پاسخ به سوال ديگر پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه پرسيد با توجه به در پيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي؛ به عنوان يك فعال اجتماعي فرهنگي چه ديدگاهي نسبت به وظايف نمايندگان منتخب داريد؛ گفت: معتقدم ظرفيت‌هاي مغفول آستانه‌اشرفيه بيش از پيش مورد توجه قرار بگيرد و در اين راستا همه مسئولان اعم از فرماندار – شهردار – نماينده مجلس – امام جمعه و فعالان اجتماعي و… بايد به طور جدي احساس مسئوليت و تعهد داشته باشند.
دكتر مجيد طالب‌پور افزود: از آنجايي كه اقتصاد در شرايط كنوني جامعه ما حرف اول را مي‌زند بايد ظرفيت‌هاي اقتصادي افزايش يابد و سرمايه‌گذاري‌ها به سمت آستانه اشرفيه سوق پيدا كند.
اين فعال اجتماعي – فرهنگي در ادامه همين مبحث لزوم ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري با توجه به جاذبه‌هاي فراوان استان گيلان و ازجمله آستانه‌اشرفيه را مورد تأكيد قرار داد و گفت دو سوي سپيدرود سرشار از جاذبه‌هاي گردشگري است كه مي‌توان به نحو مطلوبي از آن در راستاي توسعه صنعت گردشگري بهره‌برداري شود.
وي افزود: در فصل تابستان و ايام نوروز و ديگر تعطيلات مناسبتي مسافران زيادي از نقاط مختلف كشور به استان گيلان و آستانه‌اشرفيه سفر مي‌كنند كه به دليل نبود امكانات زيرساختي و عدم سرمايه‌گذاري مناسب نمي‌توانند اقامت داشته باشند و به صورت گذري عبور مي‌كنند. در حالي كه استان به هجوار (مازندران) زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري‌ها ازجمله ساخت و احداث هتل‌ها و مراكز اقامتي و… را از چند سال قبل به طور جدي دنبال كرده و محقق نموده است.
وي ابراز عقيده كرد: در مجاورت همين سپيدرود جنگل و پارك‌هاي جنگلي بكر وجود دارد كه مسئولان ذيربط و شوراها مي‌توانند با اتخاذ راهكارهاي مناسب و اقدامات تشويقي سرمايه‌گذاران بخش خصوصي را به ايجاد تفرجگاه و استراحتگاه و كمپ‌هاي رفاهي تفريحي در اين منطقه هدايت و جذب نمايند. بدين‌ترتيب اگر اقامت در هتل‌ها و مراكز اقامتي استان همجوار براي خانواده‌هاي مسافر شبي يك تا دو ميليون تومان هزينه داشته باشد؛ در اين تفرجگاه‌ها و استراحتگاه‌ها مي‌توان با تعرفه‌هاي فرضاً 200 تا 300 هزار توماني هم براي مسافران تسهيلات رفاهي و صرفه‌جويي در هزينه‌ها را رقم زد و هم اينكه اقتصاد خانوارهاي آستانه‌اشرفيه رونق چشمگيري مي‌يابد و در حوزه اشتغالزايي نيز تعداد زيادي از نيروهاي بيكار جذب كار و اشتغال خواهند شد.

وي همچنين اضافه كرد: در نقاط مختلف آستانه‌اشرفيه فضاهاي گردشگري دلپذير و جذابي وجود دارد كه هم‌اكنون مغفول مانده و با جذب سرمايه‌گذار مي‌توان اين نقاط را براي گردشگران به مكان‌هاي جذاب و دل‌انگيز تبديل نمود. ضمن اينكه در بندركياشهر نيز مناطق زيبا و سرسبز وجود دارد كه براي هر مسافر و گردشگري از جذابيت بالا برخوردار است.
با اين وجود متأسفانه از سال‌ها قبل اين مناطق سرسبز و زيبا؛ بلااستفاده مانده و در آن هيچ اقدام عمراني يا حتي كشاورزي هم انجام نمي‌شود.
دكتر مجيد طالب‌پور فعال فرهنگي اجتماعي همچنين دو بانده كردن جاده‌هاي منتهي به دريا را از ديگر اقداماتي برشمرد كه در راستاي توسعه صنعت گردشگري مؤثر خواهد بود.
وي افزود: آستانه‌اشرفيه با داشتن 37 كيلومتر نوار ساحلي؛ از بهترين جاذبه‌ها در طرح سالم سازی دریا برخوردار است و در عين حال ماهي‌هاي فراوان دارد كه در اين نوار ساحلي لازم است امكانات رفاهي از قبيل دوش بهداشتی ، رختکن و سرویس بهداشتی مناسب و دیگر امکانات مورد نیاز در طرح های سالم سازی در شناگاه های شهر بوده که به استاندارد های مطلوب نزدیکتر است . تمامي اين اقدامات آستانه‌اشرفيه را به يك شهرزيباي توريستي نمونه تبديل مي‌كند كه در اين صورت ديگر زباله و ترافيك، ارمغان مسافران و گردشگران براي اهالي شريف و متدين آستانه نخواهد بود و درآمدزايي و ايجاد اشتغال ره‌آورد اقدامات در راستاي توسعه صنعت گردشگري است.
وي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينكه چه راهكارهايي براي مشاركت هر چه بيشتر مردم در انتخابات آينده پيشنهاد مي‌كنيم، افزود: بدون شك حضور همه جریان های فکری معتقد و دلسوز به نظام مقدس جمهوری اسلامی تا مردم احساس کنند همه جریانهای فکری و سیاسی حضور داشته وحق انتخاب وسیع تری دارند با سليقه‌هاي مختلف و البته با داشتن برنامه عملي كه همه سليقه‌‌ها و تفكرها را به شركت در انتخابات ترغيب و تشويق نمايد از مهم‌ترين راهكارها در مشاركت حداكثري مردم در انتخابات محسوب مي‌شود.
وي با بيان اينكه هدف همه كانديداها بدون شك خدمت به مردم است؛ گفت: معتقدم نمايندگان ادوار گذشته هم هر يك در حد توان و امكانات خود خدماتي به حوزه انتخابيه خود داشته اند. كما اينكه بسياري از طرح‌ها و پروژه‌ها كه اكنون افتتاح مي شود و به بهره‌برداري مي‌رسد حاصل تلاش و زحمت نمايندگان، فرمانداران، شهرداران و ديگر مسئولان سابق ادارات و نهادها و ارگان‌ها است.
دكتر مجيد طالب‌پور در همين حال شفافيت و صداقت در گفتار و كردار را از سوي داوطلبان نمايندگي خانه ملت ضروري خواند و گفت: كساني كه قصد ورود به خانه ملت را دارند از طرح شعارهايي كه زمينه و قابليت اجرايي ندارد پرهيز كنند.
وي افزود: نمايندگان مجلس صداي مردم هستند و مردم طيف بسيار متنوعي از افكار و عقايد را تشكيل مي‌دهند كه نمايندگان برآيند اين تفكرات مي‌باشند. اين فعال اجتماعي فرهنگي همچنين داوطلبان نمايندگي مجلس را از تخريب شخصيت يكديگر برحذر داشت و بر لزوم احترام و حفظ شئون و شخصيت افراد تأكيد كرد.
دكتر مجيد طالب‌پور سپس تصريح كرد: داوطلباني كه توفيق ورود به خانه ملت را كسب مي‌كنند و برآيند افكار و عقايد مختلف مردم هستند سعي كنند از فرهيختگان؛ اعم از محققين، پژوهش‌گران حوزه‌هاي مختلف، شاعران، نويسندگان، فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مختلف دانشگاهي و… بهره گرفته و با تشكيل اتاق فكر در حوزه‌هاي مختلف از نقطه‌نظرات و ديدگاه‌هاي تخصصي و كارشناسي به نفع مردم حوزه انتخابيه خود استفاده كنند.
دكتر مجيد طالب‌پور با بيان اينكه دغدغه اصلي امروزه مردم معيشت و اقتصاد است؛ افزود: هنگامي كه درباره مهار تورم سخن گفته مي‌شود قشرهاي مختلف مردم بايد آن را لمس و در سفر‌ه‌هاي خود مشاهده كنند. امروزه كسب و كارها با مشكلات جدي مواجه شده و ماليات‌‌‌ها كارشناسي و اصولي نيست كه فشار مضاعفي به صاحبان صنوف و مشاغل مختلف تحميل مي‌كند كسب و كارها با ركود مواجه شده اما ماليات‌هاي سنگين اخذ مي‌شود.
بنابراين داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي بايد براي اين معضلات و مشكلات برنامه هاي مشخص كه قابليت اجرايي و عملي شده داشته باشد ارايه دهند و قشرهاي مختلف مردم با آگاهي و اطلاع از برنامه‌هاي نامزدها به كانديداي مورد نظر خود رأي بدهند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا