پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

دورچين پيشرو در كيفيت با طعم و مزه عالي

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
دورچين، همانگونه كه از عنوان آن پيداست؛ يك واحد پذيرايي طبخ‌كننده انواع غذاها با طعم و مزه دلنشين و دلپذير محلي خانگي است.
سيدصادق موسوي كه خاندان او در سطح تالش از شهرت و اعتبار بالايي نزد عموم مردم برخوردار است؛ از چند سال قبل اين رستوران يا واحد غذاي بيرون‌بر را با منويي نسبتاً متفاوت (به لحاظ كمي) اما پربار از حيث كيفيت؛ تدارك ديده است.
وي در مصاحبه اختصاصي با «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام» گفت: اين واحد از 6 سال و چند ماه قبل تأسيس و راه‌اندازي شده كه از ابتدا من و همسرم و خواهر همسرم اداره اين واحد را به عهده داريم.
سيدصادق موسوي در ادامه با اشاره به اينكه واحد غذاي خانگي دورچين، به صورت تخصصي در زمينه غذاي بيرون‌بر فعاليت و خدمات‌دهي مي‌كند، افزود: در سطحي بسيار محدود، بعضاً داخل رستوران نيز از مشتريان پذيرايي مي‌كنيم اما همانطور كه اشاره كردم مبنا و پايه كار و خدمات‌دهي اين واحد؛ تحويل غذا به مشتري در محل (سكونت يا كار) است.
مدير واحد غذاي خانگي دورچين آنگاه با بيان اينكه منوي اين واحد را نسبتاً محدود تدارك ديده‌ام تصريح كرد: عمده سعي و تلاش ما معطوف كيفيت غذا است.
وي گفت: منوي اين واحد ده نوع غذاي از قبيل فسنجون مخصوص تالش (كه از طرفداران پروپا قرصي برخوردار است)؛ قورمه‌سبزي؛ كوكوهاي محلي (با گردو – و با مرغ) چخرمه و نظاير آن را شامل مي‌شود كه ويژگي مشترك اين غذاها طعم خانگي و محلي بودن است.


سيدصادق موسوي اضافه كرد: برنج مورد استفاده ما؛ از نوع هاشمي صددرصد محلي است كه شخصاً و مستقيماً از كشاورزان منطقه خريداري و به سورتينگ آن اقدام و به مغازه انتقال مي‌دهم.
وي درخصوص مشتريان واحد پذيرايي تحت مديريت خود اظهار داشت: تقريباً 75 درصد از مشتريان ما را همشهريان اهالي شريف و محترم منطقه تشكيل مي‌دهند اما يكسري هم مسافر و گردشگر كه به منطقه سفر مي‌كنند و يا اينكه با سرچ در گوگل با اين واحد پذيرايي آشنا مي‌شوند؛ با مشاهده امتيازهايي كه به رستوران‌هاي مختلف داده مي‌شود و واحد غذاي خانگي دورچين همواره امتياز بالايي به خود اختصاص مي‌دهد؛ جزو مشتريان ما به حساب مي‌آيند.
سيدصادق موسوي آنگاه با بيان اينكه در اين واحد پذيرايي فعلاً فقط وعده ناهار سرو مي‌شود، خاطرنشان كرد: به ياري خدا در نظر داريم ظرف روزهاي آينده وعدة صبحانه را نيز به خدمات خود اضافه كنيم.
وي گفت؛ كه واحد پذيرايي (غذاي خانگي دورچين) همه روزه آماده سرويس‌دهي به همشهريان و اهالي شريف منطقه و نيز مسافران و گردشگران عزيز است اما روزهاي جمعه تعطيل مي‌باشد!
وي با بيان اينكه: «در ابتداي راه‌اندازي اين واحد سختي‌هاي زيادي متحمل شديم؛ گفت: ابتدا كار خود را در يك مغازه 15 متري شروع كرديم اما به ياري خدا با لطف و حمايت همشهريان گرامي و كسبه شريف؛ به تدريج فعاليت‌ها و خدمات خود را با تهيه فضاي كاري بزرگتري؛ توسعه داديم كه مكان فعلي از فضاي نسبتاً مناسبي براي پذيرايي داخل رستوران برخوردار است. اما مجدداً يادآور مي‌شوم كه مبناي اصلي كار ما تهيه غذاي بيرون‌بر و تحويل به مشتري در محل است. اساساً عنوان انگليسي غذاي بيرون‌ بر همين رساندن يا تحويل غذا به مشتري دلالت مي‌كند.
سيدصادق موسوي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آوای سبز آرام كه پرسيد آيا با شركت‌ها، ادارات و ارگان‌هاي دولتي و موسسات عمومي نيز قرارداد همكاري تأمين غذاي پرسنل داريد يا خير گفت: در بدو شروع به كار اين واحد، با چند اداره و ارگان همكاري داشتيم اما ادارات با توجه به مقررات و قوانين خاص خود در پرداخت مطالبات، تأخير طولاني‌مدت دارند و چون سرمايه در گردش ما محدود است؛ اين تأخير در وصول مطالبات، از نظر مالي ما را با چالش مواجه مي‌كند.
وضعيت را اينگونه ديديم، . البته هم‌اكنون با چند اداره كه با ما همكاري خوبي دارند و مطالبات ما را در كوتاهترين زمان پرداخت مي‌كنند؛ ازجمله اداره زندان‌ها، همكاري مي‌كنيم.
مدير واحد غذاي خانگي دورچين سپس با تأكيد بر اينكه اين واحد براي ارتقاء هر چه بيشتر سطح خدمات خود نياز به همكاري و مساعدت مسئولان ذيربط و سيستم بانكي دارد؛ افزود: متأسفانه تاكنون از تسهيلات ويژه بانكي و يا ديگر حمايت‌هاي دولتي برخوردار نشده‌ايم. مكاني كه فعلاً واحد پذيرايي در آن راه‌اندازي شده استيجاري است و البته مالك آن شخصي محترم بوده كه نهايت همكاري را با ما به عمل مي‌آورد. معذالك استيجاري بودن مكان يكي از مشكلات اصلي ما به شمار مي‌رود كه در هر حال بايد زماني اين مكان را تخليه و واحد را مكاني ديگر انتقال دهيم كه با توجه به افزايش مداوم نرخ تورم مبلغ وديعه و اجاره بها ماهانه بيشتري بايد بپردازيم. ضمن اينكه جابه‌جايي مكان نيز مشكلات خاص خود را دارد.
وي با بيان اينكه تاكنون فراز و نشيب‌هاي زيادي را پشت‌سر گذاشته‌ايم از زحمات و تلاش‌هاي همسر خود خانم معصومه مليحي و خواهر ايشان تشكر و قدرداني كرد و گفت: معتقدم چنانچه هر مسئول و مديري در حوزه مسئوليتي خود وظايف محوله را به نحو احسن انجام دهد بسياري از مشكلات در بخش‌هاي مختلف رفع و يا تعديل خواهد شد.
سيدصادق موسوي گفت: من به عنوان يك جوان با سرمايه‌گذاري شخصي اين واحد را راه‌اندازي و براي چند خانوار به صورت مستقيم و غيرمستقيم فرصت شغلي ايجاد كرده‌ام كه با توجه به هزينه سنگين ايجاد هر يك شغل براي دولت؛ در واقع باري از دوش دولت در اين زمينه برداشته‌ام. حال چنانچه حمايت‌هاي لازم به ويژه در تزريق نقدينگي در قالب تسهيلات وام با اقساط بلندمدت و نرخ بهره پايين از اين واحد به عمل آيد و قطعه زميني به قيمت و شرايط مناسب جهت ساخت مكان رستوران – آشپزخانه به ما واگذار شود، ضمن ارتقاء سطح كيفي و كمي خدمات واحد براي چندين نيروي مستعد جوياي كار فرصت شغلي ايجاد خواهيم كرد.
وي گفت: براساس اعلام كارشناسان مستند به نرخ تورم فعلي ايجاد هر يك شغل براي دولت بيش از يك ميليارد تومان هزينه در بر دارد. حال اگر چنين رقمي در قالب تسهيلات ارزان‌قيمت به ما اختصاص يابد براي چندين نفر اشتغالزايي مستقيم خواهيم داشت.
سيدصادق موسوي در پاسخ به سوال ديگر پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه تاكنون چه اقداماتي در جهت شناساندن اين واحد پذيرايي به همشهريان و هموطنان انجام داده‌ايد، اظهار داشت: از ابتداي راه‌اندازي اين واحد من و همسرم و خواهر ايشان تقسيم كار كرديم به طوري كه همسرم كه در آشپزي تبحر و مهارت بالايي دارد، كار پخت و پز انواع غذا را انجام مي‌داد و خواهر ايشان مسئولیت كنترل موازين بهداشتي را به عهده داشت. من نيز در زمينه گرفتن سفارش؛ تحويل غذا به مشتري و تبليغات فعاليت مي‌كردم كه تا حدي توانستيم اين واحد را به همشهريان عزيز بشناسانيم. اما تبليغات اصلي به واسطه‌ي كيفيت و طعم خانگي غذاي اين واحد انجام شد كه هر مشتري با پسند كردن غذا و رضايتمندي از كيفيت اين واحد را به بستگان، دوستان و آشنايان خود معرفي مي‌كرد. يعني تبليغات توسط مشتريان به صورت زباني و چهره به چهره صورت گرفت كه البته اين روند تبليغي همچنان ادامه دارد. در عين حال صفحه‌اي در اينستاگرام داريم كه هموطنان عزيز از هر نقطه كشور مي‌توانند با سرچ در گوگل با اين واحد و غذاها و كيفيت و خدمات‌دهي آن آشنا شوند. كما اينكه شماري از مشتريان غيربومي ما از اين دسته هموطنان هستند.
نشاني: گیلان _ تالش – خيابان بهشتي – تلفن: 44239644-013

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا