پیشنهاد سردبیرحقوقیمصاحبه

گفت وگوی مدیر عامل سایت اطلاع رسانی آوای سبز آرام با استاد سمیه قربانی وکیل دادگستری و شاعر

رسالت انسانی وکلا ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده  است

پایگاه اطلاع رسانی  آوای سبز آرام : بانو سمیّه قربانی از جمله  وکلای زن متعهد  و اخلاق مدار در حوزه قضایی شهرستان صومعه سرا  به شمار می رود  که به لحاظ تلاش گسترده  و بی وقفه  برای ایجاد صلح  و سازش بین طرفین دعوی از مقبولیت وسیعی نزد افکار  عمومی و مراجعه کنندگان  و موکلان برخوردار است .

این بانوی وکیل  که هم اکنون  مراحل پایانی مقطع  ارشد  حقوق خصوصی  را در دانشگاه  سپری می کند  با بیان این که  قبلاً در رشته ادبیات  عرب تحصیل  و مدرک لیسانس این رشته را اخذ  نموده ، افزود :  به مدت 10 سال  در اداره پست استان گیلان  مشغول به کار بوده ، اضافه کرد  : با توجه به  علاقه  ای که  به رشته حقوق داشتم  در این رشته تحصیل و مدرک لیسانس گرفتم  که اکنون مراحل پایانی فوق لیسانس را ( در رشته حقوق خصوصی ) می گذرانم .

 

بانو سمیّه قربانی آنگاه در پاسخ به سوال  پایگاه اطلاع رسانی  آوای سبز آرام  مبنی بر این که  عمدتاً  چه پرونده هایی را جهت دفاع  در محاکم قضایی قبول می کند ؟ گفت : از آنجایی که در کشور ما وکالت تاکنون تخصصی نشده ، لذا وکلا در تمامی زمینه ها  کیفری ، حقوقی ، خانواده ، ثبتی ، ملکی و … قبول پرونده می کنند  و البته من نیز محدویتی برای قبول پرونده برای خود قایل نیستم .

وی افزود : معتقدم هر وکیل قبل از انجام وظایف حرفه ای خود ؛ ابتدا باید رسالت انسانی  را مد نظر قرار دهد و از هیچ تلاشی برای ایجاد  صلح و سازش بین طرفین  دعوی کوتاهی نکند .

سمیّه قربانی وکیل پایه دادگستری  سپس با تاکید بر این که  فرهنگ مراجعه به وکیل  باید در سطح جامعه نهادینه شود ، تصریح کرد : رسانه ها در اطلاع رسانی  به افکار عمومی به منظور تبیین جایگاه  حساس وکالت و نقش تعیین کننده وکیل در احقاق حق مشروع و قانونی افراد به عهده دارند  که وقتی اشخاص هنگام بیماری به پزشک مراجعه می کنند ، در مواجهه شدن با اتفاق ها  و مسایل و مشکلاتی  که بار حقوقی دارد  و نیز در انعقاد قرارداد های  مختلف ، مالی ، تجاری ،و … لازم است حتّماً  به یک وکیل زبده مراجعه کنند حال اگر تمکن مالی برای گرفتن وکیل برخوردار نباشند با حداقل هزینه و یا با مراجعه به واحد معاضدت مستقر در دادگستری ها  به صورت رایگان از خدمات  مشاوره ای وکلا جهت پیگیری  مسایل  و مشکلات خود استفاده کنند .

وی افزود : همکاران وکیل ما در واحدهای معاضدت که در دادگستری ها ایجاد شده  مستقر هستند  و خدمات مشاوره ای را به مراجعه کنندگان  ارایه می دهند .

سمیّه قربانی همچنین خاطر شان کرد:در مراجعه  افراد به دفترم ، سعی می کنم موضوع اختلاف را با صحبت و مذاکره با طرفین  دعوی ، بطور مسالمت آمیز و با صلح و سازش خاتمه دهم . خوشبختانه تاکنون در چندین مورد موفق به ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوی شده و از طرح شکایت و تشکیل پرونده و ارجاع به دادگستری جلوگیری کرده ام .  

این بانوی متعهد و اخلاق مدار در پایان با اشاره به زحمات و تلاش های صادقانه  و خالصانه ریاست دادگستری صومعه سرا و دادستان این شهر گفت : رئیس دادگستری  و دادستان صومعه سرا از مقامات قضایی توان مند ، پرتلاش  و ظلم ستیز محسوب می شوند که برای برقراری عدالت  و احقاق حق مشروع  و قانونی شهروندان هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنند و جا دارد از این مقامات قضایی متعهد و ساعی تشکر و قدردانی کنم .

گیلان / صومعه سرا / میدان ولیعصر /  برج بهمن / طبقه سوم /واحد 9 شماره همراه : 09113389658

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا