پیشنهاد سردبیرفرهنگی

برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری ولگ نیگا در لشت نشا

به گزارش آوای سبز، جشنواره فرهنگی هنری ولگ نیگا ویژه اشعار چاپ شده در مطبوعات و کتب شعر شاخص انجمن های ادبی در لشت نشا برگزار شد.

ساعت پنج عصرپنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، بخش مربوط به آثار چاپ شده در مطبوعات و شاعران همکار با موسسه از سال۸۴ تاکنون (کتب شعرشاخص انجمن های ادبی ) با حضور برگزیدگان وجمعی از مهمانان در دفتر شعبه لشت نشای موسسه برگزار شد.

این جشنواره باتصویب ، مجوز و مساعدت وزارت ارشاد در رشته شعر فارسی و گیلکی از بهمن۱۴۰۰ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ فراخوان شده بود.

اجرای روز اختتامیه مراسم با حضور دکتر علی خوشه چین همراه بود ۰ در آغاز مراسم دکتر بهرام علیزاده ضمن خوش آمدگویی وتبریک به حضار آثار واصله به مراسم را ۱۱۵ اثر اعلام نمود که شامل ۵۰ اثر چاپ شده در مطبوعات و ۲۵ کتاب شعر گیلکی و ۴۰ کتاب رسیده از انجمن های ادبی وناشران حامی انجمن ها بوده است که در نهایت ۹ شاعر دربخش آثار چاپ شده در مطبوعات برگزیده برتر شناخته شدند.

در بخش کتاب گیلکی انجمن ها ۵ برگزیده برتر و ۴ برگزیده ودر بخش کتاب فارسی انجمن ها ۱۰ برگزیده برتر و ۲ برگزیده منتخب و معرفی شدند. از حاشیه های زیبای این مراسم تجلیل ازیک شاعر پیشکسوت و ۵ خبرنگار حامی شعر انجمنهای ادبی استان برای اولین باردر استان گیلان بود.

در ادامه مراسم تمام شاعران منتخب حاضر در اختتامیه، اشعار خودرا قرائت کردند، پس از آن گروه موسیقی به سرپرستی امیر مسرور نوازنده عود و کمانچه از گروه های شاخص فعال در انجمن های استان با خوانندگی شاعر منتخب آلیانی به اجرا پرداخت ،این گروه باتمبک امانی، گیتاروعود و کمانچه مسرورها (پدروپسر) با تشویق حاضران مواجه شد. بیانیه هیات داوران جشنواره (حمید نظرخواه علیسرایی،دکتر علی خوشه چین و دکتر محمدابراهیم سمیع) توسط دکتر سمیع (عضو هیات داوران)قرائت شد؛ سپس با حضور هیات داوران و چند شاعر و ناشر پیشکسوت آقایان محمدی پور ،آقانژاد،چراغی و امیرگل از منتخبین زیر تجلیل به عمل آمد:
برگزیدگان برترشعر فارسی و گیلکی( آثار ارسالی چاپ شده در مطبوعات):فاطمه معتدل، کتایون شالکوهی،اکبرستوده،رضا پیکرستان، مهردادمدد، محمود سحر خیز، میلاد رضازاده، مصطفی پوریوسف ،حبیب اسماعیلی.

برگزیدگان کتاب شعر گیلکی (پنج برگزیده برتر و چهار برگزیده):پنج برگزیده برتر:سید جلال قریشی،علیرضا صدیق ،پیمان نوری ،فریده صفرنژاد،فرخ آلیانی.

چهاربرگزیده کتاب شعرگیلکی :ایرج قبادی ،هادی سلیمی، زهرا پرکار،حسینعلی صادقی سرشت.

برگزیدگان کتاب شعر فارسی (ده برگزیده برتر و دو برگزیده)برگزیدگان برتر:قاسم پهلوان ،غلامحسن عظیمی،نادر نیک نژاد ،وارش فومنی، عباس نعیمی ،سیامک قانع ،مسعودایمانی،طاهره شارمی،فریبا نجفی،شراره فلاحی.

برگزیدگان:
غلامحسن جعفرزاده،احمد نوری

شاعر پیشکسوت منتخب:محمد دعایی

خبرنگاران منتخب حامی شعر:سهیلا بیغم،دکتر نیک کار،زهرا کریمی ،علیرضا آرام و سجاد نبی پور.

مسوولیت دبیرخانه این بخش از جشنواره با محسن احمدی زاده بود گفتنی است که بخش کتاب شعر فارسی جشنواره ولگ نیگا ویژه شاعران گیلانی ساکن گیلان و سایر استان های کشور در لنگرود در حال برگزاری است و تاریخ اختتامیه این بخش از جشنواره ۱ تیر ۱۴۰۱ است۰

 

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا