پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

مدير تالار محفلي تالش خواستار تعامل بيشتر ادارات و ارگان‌ها با اين مجموعه خدماتي پذيرايي شد

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
تالار محفلي تالش از معدود تالارهاي فعال و معتبر در غرب استان گيلان (تالش) به شمار مي‌رود كه با ديزايني چشم‌نواز و مناسب با انواع مراسم جشن‌هاي عروسي و تولد و نظاير آن، جايگاه خاصي در اين صنف به خود اختصاص داده است.
نصرت‌ا… پورمحمود موسس و مدير اين تالار در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواز سبز آرام ضمن اشاره به اينكه تالار محفلي در روستاي اَلالان كنار دريا واقع شده، ديزاين فضاي دروني تالار متناسب با انواع مراسم طراحي و اجرا شده و فضاي بيروني نيز چشم‌اندازي دل‌انگيز دارد.
وي با بيان اينكه هدف از تأسيس و راه‌اندازي اين تالار ايجاد اشتغال و فراهم ساختن محيط و فضايي شايسته براي برگزاري مراسم به خصوص جشن عروسي است؛ خاطرنشان كرد: در اين تالار سه سالن مجزا طراحي و اجرا شده كه يك سالن به عروس و داماد، سالن ديگر براي مردان و سالن سوم هم به عنوان سالن انتظار تعريف شده است.
وي همچنين اضافه كرد: خدا را شكرگزاريم كه توانسته‌ايم محيط و فضايي درخور شأن مردم فرهيخته تالش براي برگزاري مراسم جشن و سرور تدارك نماييم و خود نيز در شادي عزيزان سهيم باشيم.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر برگزاري جشن عروسي، مراسم جشن تولد و همچنين جشنواره‌هاي ادارات و ارگان‌هاي مختلف نيز در اين تالار برگزار مي‌شود.
نصرت‌ا… پورمحمود در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه از برگزاري مراسم ترحيم درگذشتگان در تالار جويا شد، گفت: براساس رسم و سنت ديرينه اهالي تالش، مراسم ختم و عزاداري، درگذشتگان در حياط منزل متوفي و يا در مساجد برگزار مي‌شود و برگزاري چنين مراسمي در تالار در تالش مرسوم نيست!
وي همچنين درخصوص منوي غذايي تالار توضيح داد كه: غذاي مهمانان عزيز كه در وعده شام است، ظرف يك ساعت طبخ و به صورت گرم و تازه سرو مي‌شود. در اين راستا لازم به ذكر است كه با توجه به امكانات موجود، مي‌توانيم ظرف يك ساعت يك هزار پرس غذا سرو نماييم.
وي در همين زمينه اضافه كرد: در تهيه غذا، از بهترين و مرغوب‌ترين مواد اوليه و برنج صددرصد محلي، جوجه محلي، ماهيچه و… استفاده مي‌كنيم.
مدير تالار محفلي تالش در همين حال گفت كه با توجه به تبحر و مهارت سرآشپز تالار؛ هر غذايي كه مهمانان عزيز سفارش دهند، با كيفيت و طعم و مزه عالي طبخ و سرو مي‌شود.

وي در ادامه اعلام كرد: اين مجموعه در ماه‌هاي محرم و صفر تعطيل بوده و در ماه مبارك رمضان نيز تا ده درصد داير و فعال است. در عين حال به طور كلي در ايام و مناسبت‌هاي شهادت، وفات و عزاداري، مراسم جشن در اين تالار برگزار نمي‌شود.
نصرت‌ا… پورمحمود آنگاه با اشاره به ميزان اشتغالزايي در مجموعه تحت مديريت خود گفت: در حال حاضر بيست نفر به صورت مستقيم در اين تالار مشغول به كار هستند كه ده مرد و ده زن شاغلين را تشكيل مي‌دهند. البته به صورت غيرمستقيم و در حد يك و دو روز تعداد بيشتري با اين مجموعه فعاليت و همكاري مي‌كنند.

وي در پاسخ به سوال ديگر پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه از مشكلات پيش روي اين مجموعه پذيرايي، جويا شد؛ گفت: يكي از مشكلات اصلي ما اخذ مجوزهاي موردي است. به بيان ديگر براي هر مراسم بايد مجوز جداگانه بگيريم در حالي كه مجوز و پروانه با اعتبار مشخصي داريم كه همين ادارات ذيربط صادر كرده‌اند و نيازي به مجوزهاي جداگانه نيست و واحدهاي پذيرايي و خدماتي ديگر از جمله كافه سنتي و نظاير آن، با يك مجوز 5 يا 10 ساله فعاليت نموده و نيازي به اخذ مجوزهاي موردي ندارند تا اينكه مدت اعتبار مجوز يا پروانه آن واحدها به سر رسد و براي تمديد آن اقدام كنند.
نصرت‌ا… پورمحمود اظهار كرد: متأسفانه اخذ مجوزهاي جداگانه براي هر مورد برگزاري جشن، شرايط سختي را براي ما رقم زده و اين در حالي است كه علاوه بر ما (مديريت تالار) كه بايد شخصاً براي اخذ مجوز به اداره اماكن مراجعه كنيم؛ صاحبان مجلس هم موظف به مراجعه به اداره مربوطه هستند.
وي در همين زمينه افزود: به علت حجم بالاي كار شخصاً قادر به پيگيري اخذ مجوزهاي جداگانه نيستم و نيرويي براي همين كار تعيين مي‌كنيم و براي او حقوق جداگانه در نظر مي‌گيريم.
وي افزود: داماد، پدر عروس، خواننده و نوازنده هم بايد هر يك به اداره مربوطه مراجعه كنند كه به نظر مي‌رسد اين امر سليقه‌اي باشد چرا كه ما براي يك روز مشخص (بعد از ايام فاطميه) مجوز برگزاري مراسم دريافت كرديم و تداركات گسترده‌اي ديديم كه ظهر روز برزگاري مراسم و در حالي كه فقط چند ساعت به آغاز مراسم باقي مانده بود به ما اعلام كردند اجازه برگزاري مراسم را نداريم!
در حالي كه در همان روز در رشت، انزلي و لاهيجان مراسم مشابه برگزار شد؛ حال اين پرسش مطرح مي‌شود كه اگر تعطيلي اين تالار در آن روز مطابق قانون صورت گرفته؛ چرا اين قانون براي شهرهاي ديگر اعمال

نشده است؟
مدير تالار محفلي تالش در ادامه برشمردن مشكلات تعرفه‌هاي سنگين مالياتي را مورد اشاره قرار داد و گفت: اداره دارايي معيار محاسبه و اخذ ماليات را تراكنش گردش مالي دستگاه پوز قرار مي‌دهد در حالي كه تراكنش دستگاه پوز هزينه‌ها را هم شامل مي‌شود كه مشمول ماليات نيست چرا كه طبق قانون ماليات بايد براساس درآمد واقعي صنوف و مشاغل مختلف اخذ شود! در واقع اداره دارايي ماليات پولي را كه ديگران (از طريق دستگاه پوز ما) دريافت مي‌كنند؛ از ما مطالبه و اخذ مي‌كند.
نصرت‌ا… پورمحمود در پايان ابراز اميدواري كرد: ادارات و نهادهاي مختلف تعامل و همكاري لازم را با واحدهاي صنفي به عمل آورند و مشخصاً در كاهش تعرفه مالياتي و محاسبه ميزان ماليات به صورت كارشناسي و براساس درآمد با ما مساعدت به عمل آورند. همچنين از اداره اماكن نيز تقاضا مي‌كنيم در مبحث صدور مجوزهاي جداگانه براي هر مراسم بازنگري اعمال شود.
نشاني: گیلان _اسالم – سه راه CNG – كنار دريا_شماره های تماس :
09113837235 – 09384088083

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا