پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

مدير كارخانه برنجكوبي مدرن خواستار كاهش تعرفه‌هاي مالياتي شد

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
كارخانه برنجكوبي مدرن اعتماد در طارمسر كوچصفهان ازجمله كارخانه معتبر و شاخص در سطح منطقه به شمار مي‌رود كه به لحاظ كيفيت بالاي تبديل شلتوك (جو) به برنج سفيد علاوه‌بر منطقه و شهرستان؛ كشاورزان برخي مناطق دوردست كشور ازجمله اهواز نيز شلتوك خود را جهت تبديل به برنج سفيد به اين كارخانه تحويل مي‌دهند.
مهندس مسعود مؤمني مدير كارخانه برنجكوبي مدرن اعتماد در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني آواي سبز آرام؛ ضمن اشاره به اينكه كارخانه از سال 95 راه‌اندازي شده؛ گفت: ارقام مختلف شلتوك از قبيل هاشمي، عنبربو و نظاير آن جهت تبديل به اين كارخانه تحويل مي‌شود.


وي در خصوص مخلوط كردن برنج‌هاي مرغوب و نامرغوب ابراز عقيده كرد: اين مسأله يكي از مشكلات اصلي ما محسوب مي‌شود؛ و اين در حالي است كه برنج مازندران هم برنج محلي به حساب مي‌آيد ولي به لحاظ كيفيت، برنج محلي گيلان سرآمد است. برنج مازندران به لحاظ شكل و اندازه به هيچ عنوان قابل مقايسه با برنج با كيفيت محلي گيلان نيست و مخلوط كردن اين دو نوع برنج از سوي افراد سودجود و فرصت‌طلب، براي ما مشكل‌ساز شده است.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص واردات برنج خارجي نيز گفت: هزينه‌هاي كشت، داشت و برداشت در سالجاري نسبت به سال قبل به ميزان چشمگيري افرايش داشته اما در چنين شرايطي دولت به واردات برنج خارجي اقدام نموده كه در نتيجه قيمت برنج محلي گيلان به شدت كاهش يافته به طوري كه حتي جوابگوي هزينه‌هاي توليد آن هم نمي‌باشد.
مسعود مؤمني‌ افزود: كشاورزان زحمتكش با كاهش بي‌سابقه قيمت برنج؛ دچار مشكلات عديده‌اي شده و تمامي برنامه‌ريزي‌هاي مالي آنها به هم ريخته است در واقع وضعيت كنوني به سمتي پيش مي‌رود كه بسياري از كشاورزان در سال جديد به كشت برنج اقدام نمي‌كنند و مزارع برنج به تدريج لم‌يزرع شده از كاربري كشاورزي خارج خواهد شد. در اين صورت دولت يا بايد با قطع واردات برنج و دادن سوبسيد به كشاورزان حمايت‌هاي لازم را از اين قشر زحمتكش به عمل آورد و يا اينكه با صدور مجوز تغيير كاربري امكان فروش اين زمين‌ها را براي كشاورزان فراهم سازد.
مدير كارخانه برنجكوبي مدرن اعتماد آنگاه با بيان اينكه وضعيت نابسامان برنج؛ كارخانجات برنجكوبي را نيز تحت‌تأثير قرار داده و مشكلات فراواني براي اين كارخانجات ايجاد كرده؛ افزود: هرگونه تغيير و تحول در بازار برنج روي بيزينس كارخانجات برنجكوبي تأثيرگذار است و در سالجاري متحمل زيان‌هاي كلاني شده‌ايم. در اين حال اداره دارايي از ما ماليات‌هاي سنگيني مطالبه مي‌كند كه مبنا و معيار آن گردش مالي براساس تراكنش‌هاي دستگاه پز است. در حالي كه تراكنش‌ها هم هزينه هم سود را شامل مي‌شود. به عبارت ديگر بيش از 90 درصد تراكنش‌ها به هزينه‌ها و خريدها اختصاص دارد و كمتر از 10 درصد سود كارخانه است؛ اما مميزين اداره دارايي توجهي به اين واقعيت ندارند و ميزان ماليات را سليقه‌اي و غيركارشناسي محاسبه و اخذ مي‌كنند. از سروران بالادستي انتظار رسيدگي داريم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا