پیشنهاد سردبیرحقوقی

مريم عبدالله‌پور وكيل پايه يك دادگستري تنکابن : با الكترونيكي شدن سيستم قضايي رسيدگي به پرونده‌ها در محاكم با دقت و سرعت بيشتري انجام مي‌شود

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
سرکار خانم مريم عبدا… پور وكيل پايه يك دادگستري از جمله وكلاي زن مبرز و مجرب در حوزه قضايي تنكابن، است كه با توجه به تعهد و وجدان حرفه‌اي و اخلاق‌مداري؛ قبل از تنظيم قرارداد با موكلان؛‌ ابتدا همه سعي و تلاش خود را براي ايجاد صلح و سازش بين طرفين دعوي به كار مي‌برد. اين روش به خصوص در رسيدگي به اختلافات زوجين بسيار مؤثر و كارساز بوده و تاكنون با تلاش و احساس تعهد و مسووليت اين بانوي وكيل اخلاق‌مدار از فروپاشي بسياري از زندگي‌هاي مشترك جلوگيري شده است.

مريم عبدا…‌پور دانش‌آموخته رشته حقوق خصوصي در مقطع كارشناسي ارشد است كه از سال 86 به عنوان وكيل پايه يك دادگستري مشغول فعاليت و خدمات رساني بوده و طي اين سال‌ها با حل و فصل بسياري از پرونده‌ها در دفتر كار خود و يا با دفاع مؤثر از موكلين در دادگاه‌ها، موفق به استيفاي حق مشروع و قانوني موكلان خود شده و رزومه‌اي درخشان از خود ارايه داده است.
اين خانم وكيل پايه يك دادگستري در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام اعلام كرد: با توجه به اينكه رشته تخصصي من حقوق خصوصي است بيشتر پرونده‌هاي حقوقي را قبول مي‌كنم اما محدوديت خاصي براي قبول پرونده براي خود قايل نمي‌شوم. كما اينكه در مسايل خانوادگي و اختلافات زوجين چنانچه احتمال حل و فصل اختلاف را به شيوه مسالمت‌آميز و تلاش براي جلوگيري از فروپاشي زندگي مشترك را با ضريب بالا ارزيابي نمايم؛ به موضوع ورود مي‌كنم.
وي افزود: خوشبختانه تاكنون در اكثر چنين پرونده‌هايي موفق به ايجاد صلح و سازش بين زوجين شده‌ام و در اندك مواردي كه تمامي راه‌هاي حل مسالمت‌آميز مسأله به بن‌بست مي‌رسيد و چاره‌اي به جز جدايي و طلاق براي زوجين باقي نمي‌ماند؛ طلاق توافقي جاري مي‌شد.
وي در همين حال ابراز عقيده كرد: در اختلافات جزيي و مسايل خانوادگي بهتر است افراد مشكلات خود را با مراجعه به شوراهاي حل اختلاف ، مشاوران حقوقي مطرح و مرتفع سازند و نيز با وكيل خود مشورت كنند.
وي گفت: به عقيده من هر خانواده‌اي بايد يك پزشك خانواده و يك وكيل خانواده داشته باشد.
اين وكيل و مشاور زبده حقوقي سپس در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه مزيت‌هاي حضور وكيل در پرونده‌هاي ارجاعي به دادگاه را جويا شد، گفت: بدون شك وكلا با توجه به تسلط بر رشته يا علم حقوق و اشراف بر قوانين به روز و همچنين مسلط بودن بر فن دفاع؛ مي‌توانند از همان ابتدا شكوائيه و يا دادخواست را عاري از هر نوع ايراد شكلي و ماهوي تقديم دادگاه نموده و پرونده را در مسير صحيح دادرسي قرار دهند. هرچند حضور يا عدم حضور وكيل در دادگاه، تفاوتي از نظر مقام قضايي ندارد و قاضي براساس اسناد محكمه‌پسند، مدارك، شواهد و قرائن موجود در پرونده و همچنين علم قاضي تصميم‌گيري و مبادرت به صدور رأي مي‌كند معذالك حضور وكيل با احاطه بر علم حقوق و استفاده متناسب از قوانين در استفاده از اسناد و مدارك موجود در پرونده، كار تصميم‌گيري را براي دفاع سهل‌تر مي‌كند و از پروسه طولاني شدن دادرسي جلوگيري به عمل مي‌آورد. از اين منظر؛ حضور وكيل به عقيده من در پرونده‌هايي كه به دادگاه‌ها ارجاع مي‌شود امري ضروري است.
وي با ابراز خشنودي از اينكه در سال‌هاي اخير با الكترونيكي شدن بسياري از مراحل حقوقي و قضايي؛ صرفه‌جويي قابل توجهي در زمان براي مراجعه‌كنندگان به دادگاه‌ها صورت گرفته و هزينه‌هاي آمد و شد به دادگاه به ميزان زيادي كاهش يافته؛ افزود: در حال حاضر مراحل پرونده‌ها، لوايح، دادخواست‌ها، شكوائيه‌ها، ابلاغيه‌ها و… به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود و مراحل كار نسبت به گذشته از سرعت چشمگيري برخوردار شده است.
اين خانم وكيل همچنين در پاسخ به سوال ديگر درخصوص تعرفه حق‌الوكاله گفت: تعرفه حق‌الوكاله از سوي قوه قضاييه مصوب و ابلاغ مي‌شود. اما قانون‌گذار در اين زمينه پيش‌بيني‌هايي نموده ازجمله اينكه وكيل و موكل مي‌توانند در اين خصوص با يكديگر توافق نمايند. از سوي ديگر براي افرادي كه فاقد تمكن مالي هستند نيز قانون‌گذار تسهيلاتي در نظر گرفته و همه وكلا ضمن اينكه با چنين افرادي نهايت تعامل و مساعدت را از حيث هزينه و حق‌الوكاله به عمل مي‌آورند، هر ماه پرونده‌اي را رايگان و به عنوان وكالت معاضدتي و يا وكالت تسخيري مورد رسيدگي قرار مي‌دهند.
مريم عبدالله‌پور همچنين با بيان اينكه: «در وكالت؛ احقاق حق موكل بيش از مسأله مالي براي ما اهميت دارد؛ خاطرنشان كرد: در هر شغل و حرفه ممكن است افرادي باشند كه چندان تقيدي به اخلاق حرفه‌اي و تعهد كاري نداشته باشند اما بايد اذعان نماييم اكثريت قريب به اتفاق وكلا را افرادي شرافتمند فرهيخته تشكيل مي‌دهند كه به سوگندي كه در شروع كار وكالت ياد كرده‌اند وفادار بوده و همه دغدغه آنها برقراري عدالت و احقاق حق موكلان است.
وي گفت: وكالت يك بال فرشته عدالت را تشكيل مي‌دهد كه بال ديگر اين فرشته قضاوت است.
وي در همين زمينه به نقل قولي از يكي از استادان خود بيان كرد كه گفته بود به گونه‌ای كار كنيد كه بتوانيد شب‌ها آسوده و فارغ از هر دغدغه و استرس و با وجداني راحت سر به بالين بگذاريد.
اين وكيل پايه يك دادگستري آنگاه با ابراز خشنودي از همكاري و تعامل قضات شريف و پرسنل زحمتكش دادگستري؛ گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير طرح تكريم ارباب رجوع در دادگستري‌ها به نحو احسن اجرايي شده و نيز قضات محترم و كارمندان و پرسنل دفاتر شعبات با احترام و سعه صدر با مردم و وكلا برخورد مي‌كنند كه جاي تشكر و قدرداني دارد.
بانو مريم عبدالله‌پور در پايان همچنين از زحمات و تلاش‌هاي رياست دادگستري تنکابن ، دادستان شهر و تمامي قضات و دادياران و بازپرس‌ها و کارمندان تشكر و قدرداني و براي فعالان و دست اندركاران مجموعه قضايي استان آرزوي موفقيت كرد.
مريم عبدالله‌پور وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي – قبول دعاوي حقوقي، كيفري و خانوادگي
091154229383 – 09112912401
آدرس : مازندران _تنكابن – خيابان جمهوري – روبه‌روي بانك تجارت – ساختمان شايان – طبقه سوم – واحد شماره 7

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا